مدال طلای جهان ملی‌پوش ایران پس گرفته شد!

مدال طلای امان‌الله پاپی ورزشکار پارادوومیدانی ایران که در ماده نیزه کلاس ۵۷ F موفق به کسب مدال طلا شده بود با تصمیم مسئولین برگزاری مسابقات پس گرفته شد و او در جایگاه چهارم قهرمانی جهان قرار گرفت.
نماینده پرتاب نیزه ایران شامگاه دوشنبه 19 تیر، موفق شد در مسابقه پرتاب وزنه کلاس ۵۷ F رکورد ۵۰.۰۹ متر را ثبت کند و بر سکوی قهرمانی رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان در پاریس برسد. پاپی ضمن کسب مدال طلا و رکوردشکنی موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس هم شد.
به گزارش میزان، با اینکه نتیجه قهرمانی پاپی به صورت رسمی از سوی کمیته برگزاری مسابقات اعلام شد، اتفاقی عجیب و باور نکردنی رخ داد.پس از اعتراض به هیأت ژوری و مسئولین برگزاری مسابقات و بررسی‌های انجام شده، نماینده پرتاب نیزه ایران مدال طلای خود را از دست داد و به رده چهارم سقوط کرد.با این تغییر نتیجه، محمد خالوندی، ورزشکاران ایرانی تیم ترکیه و دارنده دو طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو به مقام قهرمانی رسید و پاپی هم پس از ورزشکاران ازبکستان و برزیل در رده چهارم ایستاد. البته پاپی با همان رده چهارمی هم سهمیه پارالمپیک پاریس را بدست آورد.
پس از این اتفاق تیم ایران هم اعتراض خود به این موضوع را اعلام کرد، اما تا به این لحظه نام ایران در جدول مدالی مسابقات قرار ندارد و طلای پرتاب نیزه به نام کشور ترکیه ثبت شده است.این در حالی است که صبح سه‌شنبه 20 تیر، رشید مسجدی در ماده پرتاب وزنه با ثبت رکورد ۸.۴۹ متر در جایگاه نخست قرار گرفت و به مدال طلا رسید و سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرد. علیرضا مختاری دیگر نماینده کشورمان در همین ماده با ثبت رکورد ۸.۲۶ متر در جایگاه چهارم قرار گرفت و دیگر سهمیه پارالمپیک را برای کشورمان بدست آورد.
جستجو
آرشیو تاریخی