هشتمین جایزه هنری «غدیر» برگزار شد

تجلیل از ۴ چهره شاخص هنری

هشتمین جایزه هنری «غدیر» با تجلیل از چهار چهره برجسته فرهنگی و هنری؛ محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر در حوزه سینما، عبدالحمید قدیریان نقاش، طراح صحنه و لباس آثار فاخر سینمایی در حوزه هنرهای تجسمی، علی محمد مودب شاعر و نویسنده و محسن نفر آهنگساز، پژوهشگر و نوازنده در حوزه موسیقی در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در ابتدای این آیین که شامگاه یکشنبه ۱۸ تیرماه برگزار شد، امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جایزه هنری «غدیر» بهانه‌ای کوچک برای تجلیل و ارج نهادن به هنر عزیزانی است که اثرات هنری شاخص دینی دارند و عمر با ارزش‌شان را صرف تولید و طراحی جریان مستحکم و صیانت از این میراث ارزشمند برای نسل‌های بعدی جامعه می‌کنند.
در ادامه سیدمحمد میرزمانی از آهنگسازان پیشکسوت درباره محسن نفر گفت: از دانشکده صدا و سیما شاهد بودم که استاد نفر در جهت اعتلای هنر بسیار سعی و کوشش کرد و آثار به یاد ماندنی از وی به جا مانده است.پس از آن مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر درباره عبدالحمید قدیریان دومین برگزیده این جایزه هنری گفت: کمتر کسی را می‌توانم به عنوان یک معلم ساده هنر به یاد بیاورم که در رشته‌های مختلف هنری چیره‌دست و توانا و در عین حال مخلص باشد. از جوان پرشور سال‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا طراحی صحنه و لباس در پروژه‌های سینمایی و... که همه این موارد به همت این استاد ارجمند انجام شده است.در ادامه این مراسم مصطفی محدثی خراسانی شاعر پیشکسوت برای صحبت درباره علی محمد مودب، سومین برگزیده «غدیر»به روی صحنه آمد و گفت: سیر و سلوک مودب از تحصیلات و زندگی در روستاهای خراسان تا به امروز که در جایگاهی شبیه به معاونت شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، سیری طبیعی بوده و همین موضوع باعث شده که وی شخصیتی ژرف داشته باشد. سپس خیرالله تقیانی نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون برای صحبت درباره محمدرضا شریفی‌نیا روی صحنه رفت و گفت: آقا رضا از معدود هنرمندانی است که تاریخ شفاهی سینما، تئاتر و تلویزیون بعد از انقلاب است و من این فرصت را داشته‌ام که از وی یاد بگیرم.در انتهای این مراسم هدایای معنوی شامل تسبیح و تربت ناب ضریح اباعبدالله الحسین(ع) به هنرمندان حاضر اهدا شد.
جستجو
آرشیو تاریخی