آیرودینــــــامیک و تخیــــــلی

کانســــــــــــــپت بنــــز، یک مفــــــهومـــــــی باورنکـــــــــــــردنی

آرزوکیهان/ شرکت بنز از آخرین خودروی مفهومی و کانسپت باورنکردنی اش رونمایی کرد این خودرو که دارای صندلی هایی با روکش های نقره ای با رنگ بدنه نارنجی متالیک است یک خودروی تخیلی و زیبا است. درهای این خودرو به صورت بال های مرغ دریایی به سمت بالا باز می شود و از خودروی های گذشته این شرکت الهام گرفته شده است. ابرخودروی تمام الکتریکی دو نفره که One-Eleven نامیده می‌ شود، به لطف رنگ ‌های نارنجی و مشکی برجسته‌ اش در بیرون، شبیه گونه ‌ای از سوسک‌ های عجیب و غریب به نظر می ‌رسد. بدنه آیرودینامیک فوق‌العاده تخت و درهایی شبیه به بال مرغ دریایی و فرمان مستطیلی شکل و داشبورد پیکسلی درون خودروفضای خیره کننده ای دارند. One-Eleven تفسیری دوباره و بازگشتی جالب به گذشته از C111، خودروی آزمایشی دهه‌های 1960 تا 1970 است.
شرکت خودروسازی آلمانی اعلام کرده است این کانسپت مفهومی ترکیبی از خطوط و منحنی‌های ظریف را به نمایش می‌گذارد و با طراحی نمادین، مینیمال و سطح صاف، بیشتر شبیه به یک اثر هنری مجسمه‌ سازی است. "گوردن واگنر"، طراح خودرو در گروه مرسدس بنز درباره این خودرو می گوید: "خودروی زیبا نشانی خارق العاده از چشم انداز آینده را به تصویر می کشد. " شتاب و حداکثر سرعت One-Eleven هنوز تایید نشده است، اگرچه گفته شده که C111 اصلی در سال 1970 در یک مسیر آزمایشی به سرعت 251 مایل در ساعت - 403 کیلومتر در ساعت -  می رسید .
در جلو و عقب خودرو، جایی که پلاک ‌ها قرار می‌ گیرند، مجموعه‌ ای از «عناصر مستطیلی با انتهای گرد» وجود دارد  که به گفته سازندگان یک نمایشگر خارجی پیکسلی داراست که می ‌تواند پیام‌ها را به سایر کاربران جاده نمایش دهد.
مرسدس بنز از طراحی جدید به عنوان یک "مطالعه" یاد می کند، زیرا انتظار نمی رود به فروش برسد، اما می تواند نگاهی اجمالی به نوع ماشین هایی باشد که این شرکت در حال کار روی آن هاست تا بتواند در صورت تائید نهایی وارد خط تولید شود.  داخل خودرو به دلیل فضای نقره ای، نارنجی و مشکی بیشتر شبیه به شاتل های فضایی ناسا در 50 سال گذشته است. شکل صندلی های خودرو به تنهایی شبیه به صندلی ماشین های مسابقه فرمول 1 به شمار می روند. فرمان مستطیلی با روکش چرمی دارای چهار دکمه است، از جمله دکمه روشن/خاموش برای روشن کردن موتور و دکمه فعال کردن کنترل سیستم .
فرمان با یک صفحه نمایش لمسی نزدیک که به سمت راننده زاویه دارد تکمیل می شود و سایر اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد و همچنین دارای صفحه نمایش تماس های تلفنی و کنترل موسیقی است.
رانندگان می توانند از هدست برای دیدن دستورالعمل های نقشه راه و سایر ویژگی های موجود استفاده کنند تا به مقصد برسند. خودروهای مفهومی مرسدس بنز، اغلب، مرزهای خلاقیت و چشم انداز حرکت آینده را جابجا می کنند و مورد توجه بسیاری از دوستداران خودرو هستند.
موتورها توسط  استوانه ‌ای خنک ‌شونده با مایع که توسط بخش فرمول 1 مرسدس-ای‌ام‌جی ساخته شده‌اند، نیرو می‌ گیرند. این موتور توسط یاسا، یک شرکت انگلیسی که از سال 2021 که به طور کامل متعلق به مرسدس بنز است، تولید می شود.
استفاده از این موتور به ما نگاهی به تحولات جدید خودروسازی می دهد که احتمالاً در خودروهای آینده مرسدس بنز شاهد آن خواهیم بود. به گفته مرسدس، خودروهای آینده این پتانسیل را دارند که تحرک الکتریکی را به سطح جدیدی از عملکرد و کارایی برسانند. مرسدس بنز در حال توسعه موتورهای شار محوری برای تولید در مقیاس بزرگ است.
موتور شار محوری به عنوان موتور شکاف محوری یا موتور پنکیکی نیز شناخته می‌شود که هندسه‌ ای از ساختار موتور الکتریکی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی