وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از سامانه جست و جوی شغل خبر داد

کاهش نرخ بیکاری در ٢۴ استان

سامانه ارتقای یافته فرصت شغلی با عنوان «سامانه جست‌وجوی شغل»، با هدف ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.
به گزارش ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: نرخ بیکاری در ٢۴ استان کاهشی بوده که نشان از برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مطلوب در دولت سیزدهم دارد.
صولت مرتضوی افزود: طبق آمارهای رسمی از تابستان سال گذشته تا تابستان امسال، بیش از ٧٢٠ هزار شغل ایجاد شده و بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در این بازه زمانی به 2.8 درصد رسیده که در یک دهه گذشته بی سابقه بوده است.
وی اظهارداشت: راه‌اندازی سامانه جست‌وجوی اشتغال با همکاری صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت که ما را به سمت‌وسوی شفافیت هدایت می‌کند. این سامانه، پیوند بین کارگر و کارفرما را به صورت برخط فراهم کرده و همه افراد می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.
مرتضوی با اشاره به راه‌اندازی سامانه اطلاعات بازار کار، بیان کرد: این سامانه نرخ بیکاری را روزانه، هفتگی، ماهانه و فصل به فصل اعلام می‌کند و اکنون در حال طراحی این سامانه هستیم تا از طریق کدملی افراد، به صورت دقیق اطلاعات بیکاران و شاغلان را داشته باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارخانه‌ها از کمبود نیروی کار گلایه مند هستند و وجود این سامانه باعث می شود علاوه بر ساماندهی بازار کار، آمایش شغلی سرزمینی هم انجام شود.
وی تاکید کرد: این سامانه‌ها، ما را به سمت نیازمندی‌های آموزشی بازار کار هدایت می‌کند و در این میان از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای بهره می گیریم. همچنین امکانات سایر دستگاه‌ها هم به این سازمان اضافه خواهد شد تا نیازهای بازار کار و بنگاه‌های اقتصادی را برطرف کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آموزش‌های حین و بعد از خدمت هم تکمیل‌کننده است و در آینده گواهینامه‌های آموزشی صادر می‌شود که می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
به گفته وی، بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار در یک ماه گذشته بیش از ۲۷۰۰ نفر از طریق این سامانه مشغول به کار شده‌اند و نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان کاهشی بوده است.
کارفرمایان می توانند برای درخواست نیروی کار مورد نیاز خود به سامانه جست‌وجوی شغل به آدرس shoghl.mcls.gov.ir مراجعه و برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند. کارجویان هم با مراجعه به سامانه، می‌توانند اطلاعات خود را ثبت کنند تا بتوانند کار مورد نظر خود را بیابند.
سامانه جست وجوی شغل ۲۷۰۰ نفر را جذب بازار کرد
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این مراسم از صدور ۹۲۰۰ معرفی نامه از طریق سامانه جست وجوی شغل طی یک ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد: از این طریق ۲۷۳۲ نفر جذب بازار کار شده اند.
محمود کریمی بیرانوند افزود: این سامانه در دولت قبل رونمایی شده بود که مشکلات زیادی داشت و حالا مدل ارتقا یافته آن رونمایی شد. وی با اشاره به هوشمند شدن فرایند کاریابی‌ها گفت: خوشبختانه در این دوره، فرایند کاریابی‌ها هوشمند شد تا موسسات کاریابی‌، کارجویان و کارفرماها به صورت برخط بتوانند در این فرایند به یکدیگر متصل شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی