جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به ایستگاه پایانی رسید

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با اجرای ۵۹ نمایش صحنه‌ای و فضای ‌باز با حضور بیش از ۷۰۰ هنرمند در این رویداد، شنبه شب 17 تیرماه بعد از پشت سر گذاشتن 9 شب به ایستگاه پایانی خود رسید.
به گزارش ایرنا، ۱۵ نمایش در بخش بزرگسال، ۱۴ نمایش در بخش کودک و نوجوان، ۷ نمایش در بخش فراگیر بهزیستی، ۷ نمایش در بخش بین‌الملل و ۴ نمایش در بخش میهمان این دوره جشنواره در سالن‌های اصلی، قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، سالن‌های بزرگ و کوچک تالار مولوی، سالن اصلی تالار هنر و سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفتند. همچنین ۱۲ نمایش در بخش فضای باز محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند.طبق آمار اعلامی دبیرخانه جشنواره، در سه بخش بزرگسال، کودک و فضای باز بیش از ۵۸۵ هنرمند شرکت کردند که ۲۵۱ هنرمند از شهرستان‌ها و ۳۳۴ هنرمند از تهران در این سه بخش حضور داشتند.
۸۰ هنرمند از تهران و استان‌ها و شهرهای ایران در بخش فراگیر بهزیستی حضور داشتند و ۲۶ هنرمند خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره نوزدهم در ایران ایفای نقش کردند.
 استقبال پرشور از نمایش‌ها
جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک همیشه مخاطبان خود را داشته و از اجراهای آن استقبال شده است، اما امسال در این جشنواره شاهد حضور چندهزار نفری برای تماشای نمایش‌های خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر بودیم. برگزاری این جشنواره و حضور مردم‌ از دسته‌ها و سنین مختلف باعث تزریق شادی و نشاط به جامعه شد.
نمایش‌های صحنه‌ای در جشنواره نوزدهم با استقبال مخاطبان بسیاری مواجه شد که در بعضی سالن‌ها، عوامل برگزاری جشنواره نمایش عروسکی مجبور به در نظر گرفتن نوبت جدید و دوباره بسیاری از اجراها شدند.
 اختتامیه‌ای باشکوه
اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی مبارک به دبیری هادی حجازی‌فر ساعت 20 شب گذشته (یکشنبه ۱۸ تیرماه) در سالن اصلی تئاتر شهر برگزیدگانش را معرفی شد و از دو پیشکسوت عرصه نمایش عروسکی «هما جدی کار» و «حسن دادشکر» تقدیربه عمل آمد.
جستجو
آرشیو تاریخی