گنج هایی که جان می گیرند

هشدار/ افسانه‌هایی که از دیرباز درباره گنج و یافتن دفینه دهان به دهان گشته همیشه برای عده‌ای وسوسه‌کننده بوده تا حدی که برخی حاضرند برای دستیابی به این گنج‌های با ارزش از جانشان مایه بگذارند.
در سال‌های اخیر برخی به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و برخی دیگر به‌خاطر یک‌شبه پولدار شدن به دنبال یافتن گنج هستند. شاید این راه برای دستیابی به ثروت به ظاهر ساده باشد اما در واقع خطرات بسیاری در این راه نهفته است چرا که این راه‌ انتهای نامعلومی، دارد و گاهی ممکن است بدون بازگشت باشد.
در این سال‌ها رسیدن به گنج شاید برای برخی پایان خوشی داشته اما در بیشتر مواقع جویندگان گنج یا جانشان را در این مسیر گذاشته‌اند یا قربانی عده‌ای کلاهبردار شده‌اند. بسیاری از قاچاقچیان عتیقه بعد از کشاندن طعمه‌هایشان به بیابان‌های خلوت، پول‌هایشان را سرقت می‌کنند و طعمه‌هایشان را به قتل می‌رسانند.
به دست آوردن پول، گاهی برخی را دچار جنون می‌کند. آنها در این راه حاضرند هر چیزی را از سر راه‌شان بردارند. حتی دوست صمیمی‌شان را ! متأسفانه در پرونده‌ای که در بالا به شرح آن پرداختیم می‌بینیم که مردی معتاد به بهانه یافتن گنج دوستش را فریب داده و پول زیادی از او گرفته است و وقتی دوستش پول خود را ‌طلب کرده به او وعده یافتن گنج و فروش عتیقه‌های واهی را داده و در نهایت او را قربانی کرده است. در سال‌های اخیر به علت نوسانات اقتصادی، گرانی و بدتر شدن وضع معیشت مردم، بسیاری از جوانان به‌خاطر خلاصی از بحران مالی به سمت جست‌و‌جوی گنج و قاچاق و خرید و فروش اشیا عتیقه می‌روند که راهی بس خطرناک است.
با اینکه پلیس و مسئولان میراث فرهنگی بارها در این باره هشدار داده‌اند اما همچنان عده‌ای در این سرزمین کهن که میراث گرانبهایی دارد در پی رسیدن به گنجینه‌های با ارزش نیاکان هستند تا به نان و نوایی برسند غافل از اینکه پلیس و میراث فرهنگی با این افراد با جدیت برخورد خواهد کرد و مجازات سختی در انتظارشان است.
جستجو
آرشیو تاریخی