ماندگاری هوای گرم تا روز چهارشنبه

روند افزایشی دما در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد و سازمان هواشناسی می گوید تا روز چهار شنبه هوای گرم ماندگار است  اما  خبری از رکوردهایی دمایی نیست و دما روند طبیعی تابستانه خود را طی می کند .
« صادق ضیاییان » مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با ایران تصریح کرد :  ماندگاری هوای گرم در جنوب کشور همچنان تا روز چهار شنبه ادامه دارد و مردم در این استانها هفته گرمی خواهند داشت . البته این روند طبیعی است و هیچ ایستگاهی در هفته جاری رکود دمایی ثبت نکرده است .
وی با توجه به رسیدن روزهای گرم تابستانی از همه مردم خواست تا در مصرف برق صرفه جویی کنند تا مبادا استانهای جنوبی که روزهای گرمی را می گذرانند با قطعی برق مواجه شوند . درمناطق شمالی کشور روز سه شنبه تا حدی دمای هوا تعدیل می شود ولی روز چهار شنبه مجدد روند افزایش دما ادامه می یابد . روز یکشنبه اهواز با دمای 49.8 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه  کشور بود و سردترین نقطه نیز قاملو در کردستان با دمای 7.6 درجه سانتیگراد بوده است . روز گذشته کمینه دما در پایتخت 27.6 درجه سانتیگراد و بیشینه دما 36 درجه ثبت شد  .
ضیاییان تاکید کرد : مردم در استانهای آذربایجان شرقی ،آذربایجان غربی، اردبیل و استانهای ساحلی خزر آخر هفته بارانی را به صورت پراکنده خواهند داشت .
جستجو
آرشیو تاریخی