فدراسیون دوومیدانی برای ترغیب ملی‌پوشان پاداش پای سکو می‌دهد

شانس اول مدال هم به قهرمانی رسید

گروه ورزشی/  تیم ملی دو میدانی متشکل از  مهدی پیرجهان، میلاد ناصح جهانی، سبحان احمدی، مهدی صابری، حسین رسولی و رضا مقدم به ترتیب در مواد 400 با مانع، 200 و 800 متر، پرتاب دیسک و چکش، همراه حمیده اسماعیل‌نژاد، فرزانه فصیحی و زهرا عرب رستمی دو دونده 100 متر وپرتابگر ساعت 16:30 امروز یعنی یک روز قبل از شروع رقابت‌ها، به مسقط پرواز می‌کنند تا از آنجا راهی بانکوک شوند و در رقابت‌های قهرمانی آسیا که از 18 تا 25 تیر ماه برگزار می شود شرکت کنند.
ظاهراً افت دوومیدانی ایران به حدی واضح است که حتی کنفدراسیون آسیا، برخلاف دوره‌های قبل، به دوومیدانی ایران به چشم کشورهای درجه 2 آسیا نگاه می‌کند و سهمیه 10 تایی را برای قهرمانی آسیا تعیین کرده است.

تفتیان فعلاً بدون ویزا
حسن تفتیان، دونده المپیکی 100 متر ایران هم اسمش در لیست تیم ایران برای قهرمانی آسیا قرار  دارد، اما به دلیل اینکه بعد از اردوی چند ماهه در جامائیکا، این روزها در فرانسه تمرین می‌کند و مسابقه می‌دهد، ترجیح داد از پاریس به بانکوک برود.با اینکه فدراسیون ویزایش در تهران را گرفته، اما او با این تصمیم، دوباره در پاریس برای ویزا اقدام کرده است. فدراسیون با اطلاع از این قضیه هفته پیش در جلسه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با رؤسای فدراسیون ها، درخواست رایزنی با تایلندی‌ها را برای صدور ویزای تفتیان ارائه داد که خیلی زود پیگیری شد. استوری او حتی به چشم دبیرکل کنفدراسیون دوومیدانی آسیا آمده بود که خیلی سریع در تماسی به افشین داوری سرپرست فدراسیون ایران قول داده بود، مشکل حسن را حل می‌کند و بالاخره روز گذشته با صدور ویزا، مشکل او حل شد. با این حساب، حسن تفتیان فردا از پاریس خود را برای قهرمانی آسیا به تایلند می‌رساند. بنابراین احسان حدادی تنها غایب بزرگ تیم ملی دوومیدانی در قهرمانی آسیاست.
تیم ایران برای حضور در قهرمانی آسیا به جز نبود حدادی و سهمیه10 نفره، مشکل دیگری هم دارد، فرصت کم برای رسیدن به جلسه فنی و ثبت نام نهایی. در واقع به محض ورود به فرودگاه بانکوک فرصت زیادی برای حضور در جلسه تکنیکال میتینگ و ثبت نام ندارد تا حدی که تیم ساعت 19 وارد بانکوک می‌شود و باید تا ساعت20:30 دقیقه خود را به جلسه برساند تا مسئولان از حضور تیم ایران مطلع شوند. آن هم تا اعضای تیم چمدان‌ها را بگیرند و از فرودگاه بیرون بروند، البته با ترافیک زیاد بانکوک، کار سخت می‌شود و شاید به قول داوری یکی از مسئولان تیم بالاجبار با موتوری خود را به جلسه برساند.
حدادی غایب بزرگ قهرمانی آسیا
همانطور که گفته شد، نبود احسان حدادی، پرتابگر دیسک است که قید قهرمانی آسیا را زده تا برای بازی‌های آسیایی آماده شود. افشین داوری، سرپرست فدراسیون دوومیدانی دراین باره می‌گوید: «وقتی من به فدراسیون آمدم هیچ خبری از احسان برای حضور در قهرمانی آسیا نبود. احسان خودش قید قهرمانی آسیا را زده تا برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده شود.» فدراسیون دوومیدانی برای ترغیب ملی‌پوشان و تلاش برای مدال طلا جایزه ۱۲۵میلیون تومانی، برای نقره ۷۵میلیون تومانی و برای برنزی‌ها ۵۰میلیون تومان پاداش پای سکو می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی