محسن رضایی در مراسم رونمایی از کتاب «همیشه جهادگر»:

امروز کار فرهنگی هم جهاد است

مراسم رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی و خاطرات سردار علیرضا افشار تحت عنوان «همیشه جهادگر» در محل مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی «ایران» برگزار شد.
به گزارش خبرنگار «ایران»، در این مراسم که صبح روز شنبه گذشته با حضور سردار علیرضا افشار از فرماندهان سپاه و راوی کتاب و محسن رضایی رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، سیدحسین حسینی پژوهشگر و تدوینگر کتاب درباره اهمیت پرداختن به مقوله تاریخ شفاهی گفت: به نظرم زبان گویای انقلاب اسلامی که امروز در حال دفاع از آرمان‌های آن است، تاریخ شفاهی است. در جنگ روایت‌ها هر جایی که نیاز بوده از کیان این نظام دفاع شود، تاریخ شفاهی قد علم کرده و روایت صحیح و واقعی را ارائه کرده است.
در ادامه برنامه سردار علیرضا افشار راوی کتاب «همیشه جهادگر» اظهار داشت: رویدادها امانت‌هایی نزد ما هستند که باید به بهترین نحو منتقل شوند، البته باید از ریا دوری کرد تا در این ورطه نیفتیم. من سعی کردم از شواهد خودم بگویم تا مستندات تاریخی ثبت شود و تقریباً یک دور تاریخ انقلاب در این کتاب ذکر شده است. جلد اول به لحاظ زمانی از قبل انقلاب شروع شده و به فعالیت‌هایم در ستاد کل سپاه به پایان می‌رسد.
محسن رضایی، رئیس دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا درباره اهمیت کار جهادی گفت: کار جهادی فقط به معنای جنگ و رویارویی نظامی نیست و امروز کار فرهنگی هم جهاد است. جهاد اقتصادی و کمک به معیشت مردم هم نوعی جهاد است و اینگونه اقدامات هم اجر همان جهاد را دارد.وی افزود: قصه هر فرد فقط شامل زندگی و رویدادهای آن شخص نمی‌شود و قصه او بخشی از جامعه او هم است و بخشی از تاریخ هم است. تاریخ و جامعه و افراد آن جامعه دو روی یک سکه و غیرقابل تفکیک است.رضایی با اشاره به ارزش فرهنگی و اجتماعی اینگونه کتاب‌ها ادامه داد: این کتاب دوربینی برای دیدن جامعه در آن زمان است داستان‌های نسل اول قصه واقعی است و برای انتقال به نسل‌های بعد درس‌های فراوانی دارد و قابل استفاده است.در ادامه برنامه مراسم رونمایی نمادین و امضای لوح یادبود کتاب «همیشه جهادگر» انجام گرفت.
جستجو
آرشیو تاریخی