کیــــف و‌کلاه‌های حصیری‌محبوب‌تابــــستان

راضیه خوئینی‌ها
روزنامه‌نگار

کیف و کلاه حصیری اغلب در روزهای آفتابی که فصل سفر و ساحل و طبیعت‌گردی است، محبوبیت چند برابری پیدا می‌کند؛ بسیاری از مردم این قبیل کیف و کلاه‌ها را برای سفر در تابستان ضروری می‌دانند؛ مانند چتر برای روزهای بارانی. علاوه بر کارایی کلاه‌های حصیری در برابر آفتاب، طراحان مد با ظرافت فراوان و استفاده از طرح‌های خاص آنها را به روزرسانی کرده‌اند؛ این مدل‌‌ها از موادی با قابلیت تنفس بهره می‌برند و مهمتر از همه، نی‌ها و اجناس مورد استفاده تنوع زیادی را به آنها می‌بخشد. هدف ترندهای حصیری، ایجاد عملکرد و استایلی است که جذاب به نظر برسد؛ بخصوص برای ساحل و طبیعت‌گردی. جنس آنها همیشه هم از نی و حصیر نیست؛ ولی تولیدکنندگان آنها را به سبک حصیری و مشابه آن می‌بافند.

 

مدل سبدی حصیری
مدل‌های حصیری سبدی یا زنبیلی در عین حال که به حریم خصوصی شما احترام می‌‎گذارد، گاهی می‌‎تواند داخل کیف شما را هم نمایان کند و این از جذابیت‌هایش است. امسال، جنس‌هایی مانند کنف، حصیر یا بامبو در لوازم جانبی مد، بویژه در کیف‌ها مورد توجه قرار گرفته است. باید توجه داشت که اقلام ساخته شده از بامبو بسیار کاربردی و بادوام است و به راحتی می‌‎تواند با استایل شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این می‌‎تواند حسی عجیب و ناشناخته برایتان به ارمغان بیاورد.

 

کدام مدل کیف‌ها برای تابستان مناسب‌اند
هر فصل شروعی تازه با مدل‌های خاص است. کیف‌های کیسه‌ای شکل که به بهترین وجه در خم بازوی شما قرار می‌‎گیرند، هم ظاهر فصلی شما را بهبود می‌‎بخشد و هم پرچمداری است که دلتان نمی‌آید به خرید آن نه بگویید. ساک‌های خرید، کیف‌های کوچک و مدل‌های زنبیلی همگی از جمله گزینه‌هایی هستند که به این زودی از چشم نمی‌افتد. برای حضور در موقعیت‌های خاص، گذران روزمرگی‌ها یا وقت‌گذرانی در ساحل، قطعاً کیف از لوازم ضروری است. اگرچه پیدا کردن کیف به‌عنوان اکسسوری مناسب با لباس‌های ما همیشه ساده به نظر نمی‌رسد، اما می‌توان مدل‌هایی انتخاب کرد که با هر تیپی به راحتی ست شود. اما، چه مدل‌هایی برای سال 1402 ما را به‌روز نشان می‌دهد؟

 

کلاه حصیری طلایی
مدل دیگر کلاه حصیری اشاره‌ای به جنس آن ندارد؛ در عوض بر تکنیک خاص بافندگی و ساخت آن تأکید دارد. از آنجا که ماده خاصی در این مدل‌ها مد نظر نیست، می‌تواند شامل مواد مختلفی از جمله پلاستیک مصنوعی تا کنف باشد. البته نی‌های مصنوعی برای این مدل‌ها رایج‌ترند. حتی تولیدکنندگان می‌توانند انواع بافت‌های ریز با نی‌های گندم را برای ساخت آن به کار ببرند. این کلاه‌ها دارای بافت‌های پیچیده و دوام فوق‌العاده‌اند. این مدل‌ها برخلاف قیطان‌های ضخیم‌شان، فوق‌العاده سبک وزن بوده و ظاهری براق دارند. همچنین با وجود استفاده از مواد مختلف در تولید این کلاه‌ها، رنگ طلایی در آنها پای ثابت است.در کل، این مدل‌ها در عین حال که راحت و غیررسمی‌اند، از دسته رسمی‌ها هم عقب نمی‌مانند.

 

رنگ کلاسیک مانند بژ یا سفید
یک رنگ کلاسیک مانند بژ یا سفید انتخاب کنید. این رنگ‌ها محبوب‌ترین رنگ‌های تابستان هستند که دمده نمی‌شوند. اگر به‌دنبال گزینه‌ای جسورانه هستید، مشکی نیز انتخاب خوبی است. از رنگ‌های روشن مانند آبی یا قرمز اجتناب کنید. آنها با حال و هوای آرام ساحلی که می‌خواهید هنگام حمل کیف جدید خود داشته باشید، مناسب نیستند. برای اینکه بفهمید کدام رنگ بیشتر با شخصیت شما مطابقت دارد، به روحیات خود و آنچه که هستید فکر کنید؛ سایه‌های تیره قهوه‌ای را ترجیح می‌دهید یا رنگ‌های پاستیلی روشن را؟

 


کمی درباره بازار
کلاه حصیری
خرید کلاه به‌عنوان یکی از عناصر مد و با هدف مراقبت از پوست در مقابل تشعشعات مضر خورشید باعث بهبود بازار این کالا شده است. آسیا، اقیانوسیه و اروپا در حال حاضر بازارهای بالقوه برای این کالا هستند. کارشناسان مد به‌دلیل تقاضای فزاینده برای کلاه‌ها، تغییر شرایط آب و هوایی و افزایش تقاضا، مدام در حال به روز‌رسانی و ارائه طرح‌های جدید در این زمینه هستند.

 

جنس طبیعی، روی مد است
استفاده از مواد طبیعی در حال حاضر یکی از ضروریات دنیای مد است. علاوه بر این، احترام به محیط زیست تا حد زیادی به ما و انتخاب‌های‌مان مربوط می‌‎شود؛ پس در این مورد، چه چیزی بهتر از انتخاب یک کیف بامبو یا ‌صندل و کلاه حصیری ؟

 


 حصیری یا قلاب‌بافی؟ کدام مناسب است؟
اگر از طرفداران سبک‌های سنتی هستید که با زمان و مدل‌های روز همخوانی دارند، مدل کیف شما مهر تأییدی بر این گرایش است. کیف‌های تابستانی امسال چه از کنف و حصیر باشد یا قلاب‌بافی، برای سلیقه شما ساخته شده‌اند. کیف‌های حصیری یا قلاب‌بافی اغلب به جیب‌های کوچک داخلی مجهزند و گاهی هم نمای ظاهری آنها دارای جیب است. چه از جنس حصیری و چه بافت، این کیف‌های سبک بسیار کاربردی‌اند.

 

طرح‌های گاه و بیگاه
اما باکلاس
برخی کیف‌ها جزو مدل‌های اولیه به شمار می‌‎آیند مثل کیف‌های پارچه‌ای هلالی شکل. این مدل‌های کاربردی همه منظوره، امسال بیش از همیشه مد هستند. همچنین کیف‌هایی مانند کیسه‌های خرید در حال بازگشت هستند و جزو مد روز طبقه‌بندی می‌شوند. این مدل‌ها برای گردش در ساحل ایده‌آل و مزیت آنها داشتن گنجایش زیاد است. از مزایای این کیف‌ها جنس پارچه‌ای و وزن سبک آنهاست.

 

طرح‌های هلالی و نیم دایره
کیف‌های هلالی کلاس خاصی را به ارمغان می‌‎آورند و به‌دلیل تطبیق‌پذیری راحت، بسیار محبوب‌اند. در واقع، هر تیپی که دارید، با این کیف مد روز سازگار است. کیف‌های هلالی حصیری در هر سایزی موجود است. علاوه بر این، یک کیف مد روز باید در اشکال مختلفی تولید شود تا هر کس بتواند آن را با توجه به سلیقه‌ها، خواسته‌ها و نیازهای خود برای هر مکان انتخاب کند. کیف‌های حصیری در مدل‌های گرد، نیم‌دایره، ذوزنقه یا مستطیلی طراحی می‌‎شوند و طیف وسیعی از انتخاب را در اختیار خریداران خود قرار می‌‎دهند.

 

حصیری یا بامبو، مدل‌های بی‌پایان
طیف گسترده‌ای از کیف‌ها در مدل‌های متنوع با جنس‌های گوناگون در بازار به چشم می‌‎خورد. از طرفی، مدل کیف‌های مرسومی وجود دارد که به همه تیپی می‌‎آیند و ظاهری باوقارتر به ارمغان می‌‎آورند؛ مانند حصیری، بامبو و البته مدل‌های‌ چرمی و کلاسیک.

جستجو
آرشیو تاریخی