صندلی‌های اکونومی شاسی بلند در پروازهای آینده

آرزوکیهان
مترجم

گسترش فناوری و ارائه ایده‌های نوین در زمینه‌های مختلف با گذر زمان رو به پیشرفت است در آخرین استارت آپ ارائه شده توسط یک جوان 21 ساله اسپانیایی در آینده ای نه چندان دور صندلی های هواپیما دو طبقه خواهد شد. به عقیده طراح جوان این صندلی ها فضای پای بیشتری نسبت به صندلی های استاندارد به مسافران می دهد و راحتی بیشتری خواهند داشت. هر صندلی با زاویه 125 درجه قرار می گیرد تا مسافران بتوانند چمدان هایشان را به راحتی زیر پاهایشان قرار دهند.  طراح این کانسپت جالب " الخاندرو نونیز" معتقد است که اینگونه صندلی‌ها در پروازهای آینده برای سفرهای طولانی مدت بسیار عملکردی و مفید هستند. دراز کردن پاها به مسافران این امکان را می دهد تا راحت تر باشند و به خوبی دراز بکشند و شرایط مناسب تری در پروازهای طولانی داشته باشند. طراحی صندلی های دو طبقه هواپیماهای آینده به صورتی است که ردیف‌هایی را به گونه‌ ای بهم متصل می‌ کند که یک ردیف در همان موقعیت صندلی‌های فعلی هواپیما قرار دارد و ردیف بعدی بالای آن قرار دارد. در صورتیکه مسافر طبقه زیرین می تواند به راحتی پاهای خود را در حفره ای که با بالا رفتن صندلی جلویی ایجاده شده قرار دهد و پاهایش را دراز کند. "الخاندرو"  می گوید پس از نمایش طراحی صندلی‌هایش با شرکت‌های هواپیمایی بزرگ و شرکت‌های سازنده صندلی هواپیما در حال مذاکره است.

ویژگی‌های‌کلیدی صندلی‌اکونومی شاسی بلند
صندلی 6 فوت 2 اینچی به شما امکان می دهد "دراز بکشید" . پشتی صندلی را به زاویه 125 درجه متمایل کنید . حریم خصوصی بیشترو فضای پای بیشتری داشته باشید. محل قرار دادن چمدان و کیف ها زیر صندلی در ردیف های پایین فراهم‌تر باشد. به همین دلیل صندلی های دو طبقه در ردیف پایین برای افراد کم تحرک و یا زمانی برای استراحت در پروازهای طولانی مناسب تر است.
از طرف دیگر، برای دسترسی به صندلی ردیف بالا باید دو پله بالا بروید. این ردیف با ارائه همان زاویه خمیدگی 125 درجه، فضای پای بهتر و حریم خصوصی بیشتری را به مسافران می دهد.
" نونیز" ساخت اولین نمونه اولیه صندلی هواپیمای خود را در سال 2021 میلادی و تنها با استفاده از یک دسته تخته آغاز کرد. " نونیز" جوان در این باره می گوید: «با قاطعیت می ‌توانم بگویم که به دستاوردهایم افتخار می‌ کنم، اما حتی به همه افرادی که به هر نحوی به من کمک کرده‌اند و به من فشار آورده‌اند، افتخار می‌ کنم، زیرا فقط به لطف آنها در جایی که امروز ایستاده‌ام قرار دارم. هدف اصلی من ایجاد شرایطی راحت تر برای افرادی است که نمی توانند بلیط های گران تری  برای پروازهای هوایی خریداری کنند و می خواهند از پروازهای کلاس اکونومی استفاده کنند مناسب خواهد بود. یکی دیگر از مزایای اینگونه صندلی ها علاوه بر راحتی بیشتر مسافران ایجاد فضای بیشتر برای جذب و جابه جایی مسافران بیشتر در هواپیما است به عبارتی اینگونه صندلی ها فضای بهینه ای برای درون هواپیما فراهم می کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی