ویژه نامه پلاس۸۲۲۳ - ۱۳ تیر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - ویژه نامه پلاس۸۲۲۳ - ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - صفحه ۸

درخشــش‌در‌میــان نقــش‌ها و رنـــگ‌ها

ترندهای‌مد دخترانه و پسرانه برای تابستان

راضیه خوئینی دنیای مد برای کودکان در تابستان امسال، ایده‌های فراوانی را راهی بازار کرده است! سبک‌ها، رنگ‌ها، چاپ‌ها و جنس‌های مرغوبی که امسال سبک لباس پوشیدن فرزندان شما را متفاوت کرده تا آنها را در کانون توجه قرار دهد. از آنجا که روزهای آفتابی‌تر در راهند و مدرسه‌ها به پایان رسیده لباس‌ها و اکسسوری‌های زیادی برای تفریح و لذت بردن هر چه بیشتر فرزندانتان از تعطیلات تابستانی روانه فروشگاه‌های بچگانه شده است.

انتخاب‌مهم
در درجه اول سعی کنید به طرح‌ها و جنس‌هایی روی بیاورید که مسئولیت پذیری بیشتری نسبت به محیط زیست داشته باشند ولی در عین حال راحتی بیشتری را برای فرزندانتان در روزهای داغ به ارمغان بیاورند.

 

روند مد دخترانه امسال
از رنگ‌های مرسوم برای دختران کوچولوی شما می‌توان به شلوارک آبی آسمانی، لباس‌های ارغوانی، تی‌شرت صورتی پاستلی با یقه گلدوزی شده، لباس صورتی فوشیا و بندینک‌خور اشاره کرد. شلوار بندینک‌دار آجری و نارنجی، تی‌شرت آبی با یقه گرد چین‌دار، لباس میهمانی طلایی رنگ با کمر کشی باریک، پیراهن بندی زرد، شلوار سبز کمرنگ هم می‌تواند توجه دختران کوچک را جلب کند.

 

الهام از دو دهه پیش
مدل‌های 2000 یک بار دیگر در سال 2023 در کانون توجه قرار گرفته است. طراحان مد زنانه، مردانه، بچگانه و نوجوان امسال بیش از همیشه از آن الهام می‌گیرند. روندی که تیپی مشابه لباس‌های ورزشی یا موج سواری برای کودکان شما به ارمغان می‌آورد؛ جنس‌های خنک و راحت در رنگ‌های شاد و الگوهای بامزه که بچه‌ها آن را دوست خواهند داشت.قطعات کلیدی این گرایش برای کودکان شامل گرمکن یا سویشرت‌هایی با کلاه یا ساده، شلوارک برمودا، تی‌شرت نخی با طرح‌های اصلی، شلوار جین، کفش ورزشی یا اسپرت، پیراهن‌هایی گشاد برای پوشیدن به‌عنوان یک کت، شلوارهای گشاد و راحت، لباس‌های طرح‌دار، پیراهن‌های بلند، کیف، کلاه، جوراب‌های ورزشی، کفش‌های شیری رنگ و صندل‌هایی با بند پهن است.

 

مدل‌های پسرانه
از مدل لباس‌های پسرانه که این روزها مد شده است، می‌توان به شلوارهای گرمکن سبز، کلاه‌های طرح‌دار هاوایی، شلوار ورزشی خاکستری کدر و تی‌شرت بنفش پررنگ اشاره کرد.

 

 

اکسسوری‌های پسرانه
اکسسوری‌های پسرانه که به دو دهه قبل باز می‌گردد شامل کلاه آبی با لبه‌ای از طرح چوب پنبه‌ای، کیف کمری آبی، کفش کتانی و کفش اسپرت پارچه‌ای آبی با طرح چهارخانه است.

 

بازگشت به دو دهه پیش
لباس‌هایی زیبا که با الهام از طرح‌های2000 بازطراحی شده‌اند، طرح‌هایی که در آنها رنگ‌های مد روز در بهار و تابستان امسال موج می‌زند، گاهی هم نقش‌ها و چاپ‌هایی زیبا روی رنگ‌های مد روز افزوده می‌شوند تا مدل‌هایی باب میل دختران کوچک شما باشند. در برخی طرح‌ها، چاپ‌هایی جذاب روی لباس‌ها می‌نشیند تا تبدیل به مدل‌هایی پسر پسند شوند و گاهی لمسی کوچک و یکپارچه از طرح‌های بوهمی به این سبک‌های کودکانه افزوده شده است تا شادتر جلوه کنند.

 

روند مد پسرانه امسال
سبز و آبی، رنگ اصلی برای تابستان امسال در روند مد پسرانه است. درخشش دوباره سبز و آبی در نسخه‌هایی کلاسیک مانند خاکی و سرمه‌ای و در ترکیب با نسخه‌های امروزی‌تر آبی خاکستری، فیروزه‌ای و سبز تیره خواهد بود. رنگ‌های تند همچون بنفش، شتری، زرد و قرمز به ظاهر پسران شما جذابیت بیشتری می‌بخشد. رنگ‌های روشن مانند سفید، استخوانی و خاکستری برای پوشیدن در هر شرایطی ایده‌آل به شمار می‌آید. رنگ‌های پاستلی شامل ارغوانی، آبی آسمانی، سبز روشن، اصالت و جنبه‌ای خنک را به لباس‌های پسرانه می‌بخشند.

 

مدل‌های دخترانه
از مدل لباس‌های دخترانه، می‌توان به تی‌شرت‌های یاسی، عینک آفتابی مدل قلبی بنفش، شلوار پاستلی، تی‌شرت‌هایی با طرح‌های چاپی اشاره کرد.

 

رنگ‌های کودکانه، مد روزهای تابستانی
رنگ‌های مد روز را از روی بسیاری از لباس‌ها، دامن‌ها، شلوارها و تی‌شرت‌ها می‌توان حدس زد! برخی رنگ‌های مد روز و طرح‌های زیبا برای مدل‌های دخترانه شامل رنگ‌های پاستلی از جمله آبی آسمانی، ارغوانی، هلویی، صورتی ملایم، سبز روشن و زرد قناری است. این رنگ‌ها برای فصل تابستان ضروری بوده و لطافت و درخشندگی را به هر لباسی می‌بخشند!

 

اکسسوری‌های دخترانه
اکسسوری‌های جذاب دخترانه شامل کلاه گلدار، دمپایی صورتی با گل‌هایی سفید، دستبند و گردنبند موج سواری رنگارنگ است.

نقش‌های چاپی مد روز برای دختران
طرح‌های مد روز: سویشرت سبزآبی به رنگ دریا، طرح‌های گلدار، تی‌شرت آبی با گل‌های درشت، تی‌شرت قرمز، پیراهن مرجانی با چاپ طرح‌های میوه‌ای، شلوارهایی با طرح گل‌های سبز، کلاه صورتی، تی‌شرت طرح گیلاسی، کفش‌های کلاسیک بندخور که با نقش گل‌های صورتی به روز شده همگی می‌تواند ظاهری به روز به کودکان ببخشد.
چهارخانه و ترکیب رنگ‌ها به سبک 2000!
چاپ پیام: نوشته‌های چاپی، ستاره مد‌ در میان لباس‌های پسرانه امسال هستند! روی تی‌شرت‌ها و سویشرت‌ها می‌توان جملاتی مانند «زندگی رنگی»، «نسل لبخند» و واژه‌های پرمعنای مشابه خواند. در برخی طرح‌ها چاپ‌های بزرگ روی مدل‌های XXL یا خیلی گشاد تکرار می‌شود. عینک‌های آفتابی پسرانه آبی رنگ، تی‌شرت‌های سبز روشن و قرمز، بادگیر خاکی خنک، کفش‌های کتانی به رنگ آبی سرمه‌ای و خاکی، آبی تیره، شلوارک سبز تند و بژ، همگی از رنگ‌های چشمگیر پشت ویترین فروشگاه‌های بچگانه است.

چاپ‌های مد روز برای پسران
طرح‌های چاپی مد روز برای پسران شامل سویشرت و تی‌شرت‌های طرح ساحلی، مدل‌هایی به رنگ خاکی و رنگارنگ است. راه راه زرد و لیمویی یا سفید با طرح لیمو از دیگر ترندهای مدل بچگانه است.

انتخاب لباس راحتی
این یک روند مد است که سال به سال روی آن تأکید می‌شود. سویشرت، تی‌شرت، شلوار گرمکن، شلوارک برمودا، کتانی و کفش‌های اسپرت، صندل‌های راحتی و ژاکت‌های نخی به رنگ روشن هرگز در مجموعه‌های کودکانه اینقدر زیاد نبوده‌اند. این مدل‌ها اغلب به‌عنوان لباس‌های روزمره استفاده می‌شود و در طرح و جنس‌هایی طراحی شده‌اند که راحتی و نشاط بیشتر برای کودکان به ارمغان بیاورند. این مدل‌ها اغلب مورد پسند افرادی با تیپ‌های کژوال و شیک است.

جستجو
آرشیو تاریخی