بیرانوند، با استقلال قرارداد 95 میلیاردی را امضا خواهد کرد؟!

منتظر بلندترین صدای بمب نقل و انتقالات تاریخ ایران باشید

محــــــــمدمحمـــــــدی ســـــــدهی/ پرسپولیس روزهای عجیب و غریبی را پشت سر می‌گذارد و مدیران این باشگاه بشدت در حفظ و جذب بازیکنان مورد نظر کادر فنی ناتوان هستند. ناکامی‌های پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات، دیروز به اوج خود رسید. در حالی که رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس مدعی شده بود هیچ مشکلی بین باشگاه پرسپولیس و بیرانوند برای ادامه همکاری وجود ندارد به یکباره دروازه‌بان سرخپوشان با حضور در ساختمان سازمان لیگ، قرارداد خود را فسخ کرد. موضوعی که بهت هواداران پرسپولیس را به همراه داشت.
در این بین دیروز جلسه‌ای بین گل‌محمدی و مسئولان باشگاه برگزار شد که سرمربی سرخپوشان پس از حضور در این جلسه در واکنش به این سؤال که آیا بیرانوند در پرسپولیس خواهد ماند، اظهار داشت: «من اطلاعی ندارم. زیاد هم جلسه خوبی نبود و به نتیجه خوبی نرسیدیم. باشگاه مشکلات زیادی دارد و ما فعلاً سعی می‌کنیم این مشکلات را حل کنیم.»
پیش از این صحبت‌هایی در خصوص پیشنهاد مالی 95 میلیاردی استقلال به دروازه‌بان پرسپولیس مطرح شده بود که البته این موضوع چند بار تکذیب شد اما دیروز بعد از این فعل و انفعالات حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال مذاکره با این بازیکن را تأیید کرد. حتی شنیده می‌شود که بیرانوند با استقلال به توافق هم رسیده و در ساعات آینده بلندترین صدای بمب نقل و انتقالات ایران به گوش هواداران خواهد رسید. در این بین علی امیری، معاون ورزشی باشگاه استقلال بیان کرد: «خیلی از فوتبالی‌ها می‌دانند که آقای بیرانوند، طرفدار استقلال بوده و به همین دلیل هم یک‌بار قصد حضور در استقلال را داشته است.»
فسخ بیرانوند قانونی است
بیرانوند که تاکنون 2 بار به پرسپولیس نوتیس داده بود آیا می‌تواند قرارداد خود را فسخ کند؟ چند روز پیش علی خطیر، عضو کارگروه تدوین و شفاف‌سازی سقف بودجه و مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال در نشستی خبری عنوان کرد: «قوانین فیفا که به بازیکن اجازه می‌دهد در صورتی که 2 ماه حقوقش را دریافت نکند، می‌تواند قرارداد خود را با باشگاه فسخ کند، مربوط به بازیکنان و مربیان بین‌المللی است نه بازیکنان و مربیان داخلی. اگر کمیته وضعیت تشخیص به غیرقانونی بودن فسخ بدهد، بازیکن 4 ماه محروم و باشگاه مقصد نیز 2 پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته می‌شود.»خطیر در حالی ادعا کرد که قانون فسخ قرارداد مربوط به بازیکنان و مربیان خارجی است، که یک کارشناس حقوقی در این خصوص به «ایران» گفت: «طبق ماده 13 آیین‌نامه نقل و انتقالات بازیکنان ایرانی هم می‌توانند در صورت عدم دریافت حقوق خود پس از 2 ماه قرارداد خود را یک طرفه فسخ کنند، بنابراین فسخ قرارداد بیرانوند قانونی است.» یکی دیگر از موضوعات پیشنهاد 95 میلیاردی استقلال به بیرانوند است و اینکه با توجه به قانون سقف قراردادها آیا می‌توان به یک بازیکن چنین پولی داد؟ این کارشناس حقوقی که عضو کارگروه تدوین مقررات سقف بودجه هم هست در این باره گفت: «پیشنهاد 95 میلیاردی استقلال برای 2 سال است و قانون سقف قرارداد مربوط به یک بازیکن نیست بلکه یک تیم نباید از سقفی که در نظر گرفته شده، بالاتر هزینه کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی