حواشی تمرین آبی پوشان پایتخت با واکنش کمیته انضباطی همراه شد

ورود 3 متخلف به ورزشگاه‌های کشور ممنوع

اولین تمرین آبی‌پوشان پایتخت برای فصل جدید، در حالی از ساعت 18 پنجشنبه در کمپ مرحوم ناصر حجازی آغاز شد که حواشی فراوانی داشت. تعدادی با حضور در کمپ مرحوم ناصر حجازی، هوادارانی که علیه حجت کریمی شعار می‌دادند را کتک زدند.
به گزارش ایرنا، پس از این اتفاق بود که باشگاه استقلال بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده: «باشگاه استقلال ضمن محکومیت شدید این حادثه، از تمامی هواداران دوست‌ داشتنی عذرخواهی می‌کند. حضور افرادی که پیش از این براحتی در کنار مجموعه‌‌ باشگاه استقلال حضور داشتند، به دستور سرپرست مدیرعاملی باشگاه ممنوع شد و بدون شک و با همکاری خود هواداران که صاحبان اصلی باشگاه هستند، مانع از رویدادن اتفاقاتی مشابه آنچه رخ داد، خواهیم شد.
برخورد با عوامل اتفاقات رخ داده
به دنبال این حادثه، وزارت ورزش و جوانان بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه‌ای آمده است: وزارت ورزش و جوانان با ابراز تأسف از آنچه در جریان تمرین استقلال رخ داد و با تأکید بر اینکه تکریم هواداران در ورزش از دستورات و تأکیدات همیشگی وزیر محترم ورزش و جوانان بوده، اعلام می کند، با دستور صریح و مؤکد مقام عالی وزارت، حراست این وزارتخانه مأموریت دارد به طور دقیق و کارشناسی اتفاقات رخ داده و تأسف‌برانگیز در جریان تمرین دیروز (هشت تیر) تیم استقلال را پیگیری کند. بر اساس این دستور، برخورد جدی با عوامل داخل باشگاه که مسبب اتفاقات پنجشنبه گذشته بودند نیز باید انجام پذیرد و در این بین نباید هیچ‌گونه مماشاتی به دلیل سمت احتمالی مقصران این اتفاق در کار باشد. همچنین حراست وزارت ورزش و جوانان مأموریت دارد با همکاری دستگاه‌های ذی‌صلاح، عوامل خارجی که خارج از مجموعه باشگاه استقلال از دیگر مسببان برخورد زشت و زننده با هواداران بودند، شناسایی و نسبت به برخورد قانونی با آنها از طریق محاکم مربوطه اقدام کند.وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کند مسئولیت تأمین فضای حرفه‌ای برای خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های محترم گروهی برعهده باشگاه بوده و در این میان هیچ‌گونه عذری پذیرفتنی نیست و حسب دستور وزیر ورزش و جوانان قطعاً در فرایند بررسی اتفاقات رخ داده و برخورد با عوامل این اتفاقات، برخورد غیرحرفه‌ای انجام شده با رسانه‌ها هم لحاظ خواهد شد.
صدور دستور موقت
برای سه هوادار
 به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال به دلیل تخلفات صورت گرفته از سوی سه نفر در حاشیه تمرین تیم استقلال تهران مبنی بر بدرفتاری نسبت به هواداران حاضر در کمپ تمرینی مرحوم حجازی، تخلفات فوق درخور صدور دستور موقت بوده و نفرات فوق تا اطلاع ثانوی از حضور در کلیه ورزشگاه‌های ورزشی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی محروم هستند.همچنین از حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی و رئیس کانون هواداران باشگاه دعوت شده تا روز دوشنبه ۱۲ تیرماه در کمیته انضباطی حضور پیدا کرده و درخصوص اتفاقات اخیر پاسخگو باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی