رئیس اداره ورزش و جوانان بانه خبر داد

خیز بلند پاراگلایدر ایران برای پرواز جهانی

از امروز، مسابقات قهرمانی کشور فرود دقت پاراگلایدر در شهرستان بانه برگزار می‌شود

آذین آقاجانی/ مسابقات قهرمانی کشور فرود دقت پاراگلایدر در شهرستان بانه استان کردستان با حضور 30 خلبان از شهرها و استان‌های مختلفی همچون کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان، تهران، مازندران، ساری، مشهد، بوشهر، فارس، هرمزگان و کردستان از امروز 7 تیر، آغاز شده است و به مدت سه روز تا نهم تیر ادامه دارد. برگزاری این مسابقات در حالی است که حضور استان‌های مختلف علاوه بر نگاه ورزشی، می‌تواند از لحاظ رونق گردشگری هم برای بانه مفید باشد.
جبار جمینی، رئیس اداره ورزش و جوانان بانه، اظهار کرد: «با توجه به اینکه بانه شهری تجاری است و نگاه «بازارگونه» به آن وجود دارد، برگزاری این دست مسابقات هم موجب می‌شود مردمی که برای خرید به اینجا می‌آیند، بیشتر جذب این شهر شوند. یکی از اهدافی که با برگزاری مسابقات پاراگلایدر داریم، این است که نقاط قوت و ضعف را ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا این پتانسیل را داریم که در آینده بتوانیم این مسابقات را در سطح بین‌المللی برگزار کنیم که اگر این اتفاق بیفتد، از لحاظ رونق توریسم اتفاق بزرگی خواهد بود. این در حالی است که به منظور جذب گردشگر به استان کردستان، بویژه به شهرهای مرزی، تمام دستگاه‌های اجرایی سطح شهرستان و استان بویژه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این مسابقات حمایت می‌کنند تا ما هم بتوانیم در حوزه توریسم ورزشی حرفی برای گفتن داشته باشیم.»
جمینی در پاسخ به اینکه در خبرها آمده بود که این مسابقات در سایت پروازی «سبدلو» برگزار می‌شود، چه شد که در سایت «احمدآباد» دارد برگزار می‌شود، گفت: «بله، دقیقاً؛ تا همین دیروز قرار بود در سایت سبدلو برگزار شود اما سایت احمدآباد باوجود آنکه نزدیک به سبدلو است، به لحاظ جهت وزش باد و شرایط جوی بهتر است. همچنین از لحاظ دسترسی به بخش تیک‌آف پروازها موقعیت بهتری دارد. از همین رو روز قبل از اجرای مسابقات، به این توافق رسیدیم به خاطر امنیت ورزشکاران و خلبانان در سایت احمدآباد مسابقات پاراگلایدر را برگزار کنیم؛ اگرچه این تصمیم هزینه‌های جابه‌جایی هم در پی داشت.»
وی ادامه داد: «با توجه به شرایط جغرافیایی و هوای خوب و طبیعت زیبای کردستان در فصل بهار و تابستان و وجود تپه‌ها و کوه‌ها که امکان پرواز را فراهم می‌کنند، این استان از پتانسیل خوبی برای این مسابقات برخوردار است؛ از سویی هموطنان که برای تماشای این مسابقات می‌آیند می‌توانند علاوه بر دیدن مسابقات، از جاذبه‌های گردشگری استان کردستان هم بهرمند شوند.»
جستجو
آرشیو تاریخی