قلعه‌نویی: سیستم هجومی من هزینه دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: من بازی دفاعی را دوست ندارم و به‌دنبال بازی هجومی و زیبا هستم. این نوع بازی‌ها هزینه دارد و من حاضرم که این هزینه را پرداخت کنم.
امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص انتقادهایی که به حضور تیم ملی فوتبال در تورنمنت کافا شد، اظهار داشت: شاید برخی از دوستان اطلاعات کامل و جامعی نداشته باشند هرچند همه نظرها برای من مهم و ارزشمند است و همه آنها را هم می‌شنوم، ولی برخی اظهارنظرها هم از روی بی‌اطلاعی نیست که دلیل آن هم مشخص است اما من یک سؤال دارم، اگر تیم ملی به تورنمنت کافا نمی‌رفت باید چه می‌کردیم؟ یک فرصت و زمان مناسب را برای چند بازی از دست می‌دادیم و در آن شرایط هم امکان جابه‌جایی و جایگزینی نبود.
وی ادامه داد: فراموش نکنیم تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیداری دوستانه با ترکیب کامل خود برابر استرالیا به میدان رفت و اتفاقی هم رخ نداد. آیا دو تیم از نظر رنکینگ و جایگاهی که در فوتبال دنیا دارند با هم قابل قیاس هستند؟ البته ما هم به فدراسیون فوتبال درخواست بازی با تیم‌های خوب و مطرح را داده‌ایم اما نباید فیفادی‌ها را از دست داد و به‌ دنبال آن هستیم تا از فرصت‌ها بهترین بهره را ببریم.
قلعه‌نویی در ادامه گفت: این را برای اولین بار می‌گویم و تا امروز در جایی مطرح نشده است. وقتی می‌گویم ما یک تیم خوب و متحد هستیم برای همین اتفاقات است. قبل از آغاز تورنمنت کافا من به ۴ بازیکن اعلام کردم اگر تمایل داشته باشند می‌توانند استراحت کنند و در این مسابقات به میدان نروند اما مهدی طارمی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون گفتند به عشق تیم ملی و برای حضور در این مسابقات آماده هستند و نمی‌خواهند استراحت کنند. من به‌دنبال تغییر نگرش هستم و این موضوع زمان‌بر است، چرا که تیم ملی سال‌ها با یک تفکر خاص به زمین می‌رفت و این تغییر نگرش، نیازمند زمان است. من آینده را روشن می‌ببینم و امیدوارم بتوانیم به اهدافی که داریم برسیم.
سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد سبک بازی و مدل حرکتی این تیم گفت: در مدل ما تقریباً با دروازه‌بان ۴ نفر روی ضدحملات متمرکز هستند و ۷ نفر در حملات حضور پیدا می‌کنند. من بازی دفاعی را دوست ندارم و به‌دنبال بازی هجومی و زیبا هستم. این نوع بازی‌ها هزینه دارد و من حاضرم که این هزینه را پرداخت کنم. من ایرانی‌ها را قبول دارم و به قابلیت‌ها، ظرفیت و پتانسیل آنها اعتقاد دارم و می‌دانم شعور فنی ما می‌تواند در بین برترین‌ها باشد.
قلعه‌نویی یادآور شد: من در هر تیم دیگری که مسئولیت داشتم با همین سبک بازی، تیمم را به زمین می‌فرستادم و بیشترین گل زده و آقای گلی را هم در نهایت از آن خود می‌کردیم و این را در عمل هم ثابت کردیم. تیم ملی را هم به سمت همین سبک می‌برم اما اعتقاد دارم باید بیشتر کار کنیم و فرصت‌های بهتری را برای تیم ملی فراهم کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی