نخستین المپیاد ورزش های ساحلی در منطقه آزاد گیلان برگزار می شود

«توسعه ورزش، رونق گردشگری» با مشارکت مردم

مرضیه همایونی/ 5 روز دیگر سوت آغاز مسابقات ساحلی منطقه آزاد گیلان در شهرستان بندرانزلی، به صدا درخواهد آمد و گروه‌های مختلف ورزشی در ساحل به مصاف هم خواهند رفت. اولین بار است که المپیاد مسابقات ساحلی با 10 رشته در دهه امامت و ولایت با شعار «توسعه ورزش، رونق گردشگری» برگزار می‌شود. گردشگری، ایجاد جذابیت برای گردشگران، شرکت گردشگران در این مسابقات و حضور آنها در ساحل و چندقدمی شرکت‌کنندگان این المپیاد، از ویژگی‌های این مسابقه است.
معاون تربیت بدنی سپاه قدس استان گیلان در رابطه با این المپیاد به خبرنگار ما گفت: مسابقات برای اولین بار در منطقه آزاد و با مشارکت منطقه آزاد، سازمان تربیت بدنی و... برگزار خواهد شد. البته بعضی از این رشته‌ها نیز برای اولین بار است که در ساحل برگزار می‌شود، مانند کراس‌فیت. ورزشکاران در رشته‌های والیبال ساحلی، سوارکاری، وزنه‌برداری (کراس فیت)، بدنسازی (کنده‌زنی)، تنیس خاکی، بسکتبال ساحلی، جودوی ساحلی، پدل‌بورد و کشتی ساحلی به رقابت خواهند پرداخت و جوایزی که برای آنها در نظر گرفته‌ایم، بالغ بر 3 میلیارد ریال است.سرهنگ پاسدار علی‌اصغر زاداکبری ادامه داد: از چندی قبل هر رشته‌ای پوستر خاص خود را طراحی کرد و تبلیغات را آغاز کردند. اطلاع‌رسانی‌ها انجام شد و به‌واسطه این اطلاع‌رسانی‌ها، از شهرهای مختلف، ورزشکاران برای شرکت در این المپیاد ورزشی شرکت می‌کنند.
ورزش در کنار سفر
وی افزود: یکی از دلایلی که این المپیاد برگزار خواهد شد، بعد گردشگری آن است. همان‌طور که می‌دانید گردشگران زیادی در منطقه آزاد بندرانزلی حضور پیدا می‌کنند و ما تصمیم گرفتیم که در میان استراحت، خرید و بازدید از ساحل، آنها را به تماشای مسابقات دعوت کنیم. این کار باعث جذابیت بیشتر برای گردشگران خواهد شد که این موضوع یکی از اهداف ماست.معاون تربیت بدنی سپاه قدس استان گیلان گفت: البته کارهای خاص دیگری هم انجام دادیم. در رشته بدنسازی، قسمتی داریم به عنوان کنده‌زنی؛ از آنجایی که کنده‌هایی که بدنسازان در این مسابقات استفاده می‌کنند، بسیار سنگین است، ما کنده سبک‌تری نیز در نظر گرفته‌ایم تا چنانچه در میان گردشگران اگر کسی علاقه به کنده‌زنی داشته باشد، کنده سبک‌تر را بردارد و خود را ارزیابی کند و ببیند چقدر می‌تواند کنده بزند. برای جذابیت بیشتر، هنرهای رزمی نیز به شیوه خاص در این مسابقات شرکت خواهند کرد، بدین صورت که شرکت‌کنندگان مسابقه رزمی نمی‌دهند، بلکه به صورت نمایشی است و گروه‌ها با آهنگ هنر رزمی خود را به نمایش می‌گذارند.
گسترش فرهنگ‌ها
زاداکبری ادامه داد: اهداف دیگرمان توسعه ورزش، ایجاد شادی و نشاط بیشتر برای گردشگران و هیجان بیشتر برای آنهاست. شعار ما برای این مسابقات «توسعه ورزش، رونق گردشگری» است. استان گیلان بعد از مازندران بیشتر ایام سال رتبه اول گردشگری را دارد. جدا از جذب گردشگر، توسعه ورزش، شادی و نشاط مردم، جذابیت برای گردشگران نیز از اهداف ما است. با برگزاری این المپیاد، فرهنگ،‌ ورزش و گردشگری گسترش پیدا می‌کند و ناخودآگاه مردم با ورزش همراه شده و تشویق می‌شوند که آنها نیز وارد دنیای ورزش شوند.
جستجو
آرشیو تاریخی