با چه کسی درددل کنیم؟

تأثیر دخالت‌های اطرافیان و خانواده‌ها در زندگی زوج‌های جوان امری انکارناپذیر است. البته بخشی از این دخالت‌ها  به خود زوجین بازمی‌گردد. در واقع مرد یا زن گاهی با رفتارهایشان این اجازه را به اطرافیان می دهند که به راحتی در زندگی آنها دخالت کنند. برخی مواقع یک درددل ساده یا بازگو کردن یک موضوع یا حرف خصوصی که بین زوجین رخ داده برای دیگران گاه زمینه ساز مشکلات بسیار جدی می‌شود. همانگونه که در این پرونده شاهد بودیم زن جوان که با همسرش اختلاف داشت موضوع را چنان برای برادرش بازگو کرده که موجب تحریک احساسات و تعصب او شده و تصمیم به انتقام گرفته است.
باید بدانیم که اختلافات میان زوجین طبیعی است و والدین نباید نگران این موضوع باشند چراکه این اختلافات ناشی از تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی میان دو طرف است و تا حدودی طبیعی است اما عمیق و جدی شدن اختلافات، غیر طبیعی، نگران کننده و ناشی از نبود مهارت دو طرف در مدیریت زندگی است.
یکی از مهمترین مهارت‌ها در زندگی مشترک، درک دیدگاه طرف مقابل است. در حقیقت هر یک از زوجین باید زندگی را از نگاه همسر خود ببیند و بر اساس آن نگاه پیش بروند.  زوجین نباید اختلافات خود را به هیچ عنوان به نفر سوم منتقل کنند و تنها فرد سوم کمک کننده باید فردی باشد که جامع شرایط باشد یعنی هم به جزئیات اختلاف اشراف داشته باشد و هم بی طرف باشد تا خودش زمینه ساز و مسبب مشکلات بیشتر و گاه جبران‌ناپذیر نشود.
جستجو
آرشیو تاریخی