به بهانه میزبانی ایران در مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا؛

نبردی سراسر برد برای ایران

مرضیه همایونی/ ایران میزبان ۲۰ کشور در رقابت‌های اسنوکر قهرمانی آسیا است و اسنوکربازانی از 20 کشور از سراسر قاره کهن برای شرکت در این رقابت‌ها راهی کشورمان شده‌اند، مسابقاتی که علاوه بر هیجان و چالش برای برد، به فرهنگ و اقتصاد و سیاست هم کمک می‌کند.

سیاست‌های کلان ورزشی
مدیر روابط عمومی فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، درباره میزبانی برگزاری مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا گفت: از آنجایی که سه روز قبل از مسابقات، تیم‌ها راهی ایران شدند و این مسابقات 9 روز طول خواهد کشید و بعد از پایان نیز چند روزی دوستان در کشور می‌مانند و میهمان ما هستند، این بازی‌ها بهترین فرصت برای نشان دادن زیبایی‌های کشورمان است و طبیعتاً اتفاقات خوبی را برای کشورمان رقم خواهد زد. موضوع مهم دیگر این است که افراد مطرح و صاحب نامی در لیست میهمانان ما هستند. در کنار ورزشکاران، مربیان و سرپرستان، مبارک الخیارین رئیس فدراسیون بین‌المللی بیلیارد و اسنوکرIBSF، موسی النعیمی رئیس کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا، سفیر هند در ایران و..... حضور یافتند که این مسأله در بحث بین‌المللی و سیاست‌های کلان ورزشی کمک زیادی خواهد کرد.

نمایش چهره خوب کشور
حسین محمدی افزود: از سویی در شرایط فعلی، کشورهای معاند سعی بر آن دارند که چهره خوبی از ایران نشان ندهند. اما این میزبانی‌ها که در واقع توریست ورزشی است، با حضور نمایندگان کشورها و خانواده‌ها و علاقه‌مندان به رشته‌های بیلیارد که از اقصی نقاط آسیا آمده‌اند، برگزار می‌شود و باعث می‌شود چهره واقعی کشور عزیزمان را به نمایش بگذاریم. از طرفی میهمان‌ها و توریست‌هایی که به ایران آمده‌اند، از نزدیک فعالیت‌های ما را می‌ببینند، مخصوصاً در خصوص فعالیت بانوان که با واقعیت‌ها مواجه می‌شوند. همچنین از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و ابنیه‌های کشورمان بازدید می‌کنند. حضور توریست‌ها و بازدید آنها، هم ارزآوری برای کشور دارد و هم اینکه آنها می‌توانند شهرهای مختلف ما را ببینند و با جاذبه‌های کشورمان آشنا شوند و ما می‌توانیم فرهنگ غنی خودمان را به عرصه نمایش بگذاریم.

نحوه حضور
وی ادامه داد: حضور برای تماشاچیان در مراسم اختتامیه کاملاً رایگان است و ظرفیت تماشاچیان برای روز اختتامیه سه برابر فعلی در نظر گرفته شده است.
تماشا برای عموم آزاد است و در این مدت هر کدام از تماشاچیان که به روابط عمومی درخواست داده باشند، برایشان کارت شناسایی صادر کرده‌ایم.
بنا بر این گزارش، کشورمان میزبان سه رویداد آسیایی، اسنوکر قهرمانی زیر 21 سال، اسنوکر تیمی و اسنوکر 6 توپ بزرگسالان است.
و اختتامیه اسنوکر 6 توپ 4 تیر است.
ایران در این مسابقات 16 نماینده دارد که 8 تا زیر 21 سال و 8 نماینده در بزرگسالان.
 این چهارمین میزبانی ایران در مسابقات اسنوکر است، دو بار کیش، یک بار تبریز و در نهایت تهران، میزبانی این مسابقات را به عهده داشته است.

جستجو
آرشیو تاریخی