سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی، جزئیات بازی‌های جزیره مرجانی را بیان کرد

مسابقات ورزشی، راهی برای رونق گردشگری در ماه‌های گرم سال

مرضیه همایونی/ برای اولین بار برگزاری مسابقات هیجانی کیش‌گیمز در جزیره مرجانی کیش رقم خورد. مسابقاتی که علاوه بر ورزش، برنامه و اهداف بلند مدت دیگری در چشم‌انداز خود دارد: گردشگری و ارزآوری. مسابقات گیمز که از 16 اردیبهشت کلید خورد، تا نخستین روز تیر، پایان می یابد. بیش از یک هزار و 200 ورزشکار، مربی و داور در این دوره از بازی ها حضور داشتند. نخستین دوره بازی‌های ساحلی کیش‌گیمز با رشته ماهیگیری ورزشی آغاز شد و با سوت پایان مسابقه در رشته کلیستنیکس و مشخص شدن فینالیست، این مسابقات تمام خواهد شد.رضا شجیع، سرپرست فدراسیون ورزش‌های دریایی و ساحلی در گفت‌و‌گو با «ایران» درباره جزئیات این مسابقات و اهدافی که دارند، ‌گفت: از نظر گردشگری این مسابقات خیلی خوب است، در این دوره به غیر از حضور ورزشکاران، خانواده‌ها نیز در جزیره حضور داشتند که همین مسأله باعث رونق کسب و کار مغازه‌داران شده است. همان‌طور که می‌دانید ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور، ماه‌هایی هستند که به علت گرمای هوا، کمترین گردشگر را در این جزیره داریم. این رویداد باعث می‌شود گردشگران برای تماشای بازی‌ها در این ماه‌ها به کیش سفر کنند و 5 هزار جامعه بازاری که در تابستان رونق بازار کمی دارند، سرمایه‌گذاری‌شان با حضور این تماشاچیان، کم‌کم رونق بگیرد. از طرفی با  توجه به حضور ورزشکاران و گردشگران خارجی ما با کمک اقتصاد ورزشی می‌توانیم جذب توریست و ارز‌آوری داشته باشیم.
وی افزود: در این ماراتن 35 روزه، رشته‌هایی که برگزار شد شامل ماهیگیری ورزشی و چهار رشته ورزشی تنیس ساحلی، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی،
سپک تاکرا و مسابقات شطرنج را داخل بازار را برگزار کردیم. این ورزش را به داخل بازارها و اماکن عمومی بردیم. هدف این بود که مردم وقت نگذارند تا برای تماشای مسابقه به ورزشگاه‌ها بیایند و ورزش را به میان مردم آوردیم. همچنین مسابقات پارکور، بولینگ، صخره‌نوردی ، رشته کلیستنیکس، آخرین رشته در حال برگزاری است.
شجیع گفت: یکی از مشکلاتی که داشتیم پرواز بود؛ ما با مشکل کمبود پرواز مواجه بودیم اما با وجود این موفق شدیم این مسابقات را برگزار کنیم. از طرفی چون قصد داریم این مسابقات را در سطح بین‌المللی ادامه دهیم، باتوجه به اینکه شرکت‌کنندگان دوره بعدی، کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، اگر پرواز ثابت از دوبی به کیش داشته باشیم، به جذب گردشگر و حضور ورزشکاران خارجی در این ماراتن کمک زیادی خواهد کرد. برنامه‌ای که پیش رو داریم برگزاری مسابقات در تراز جهانی است و نیازمند برنامه‌ریزی است چرا که بدون برنامه‌ریزی به موفقیت بلند مدت دست نخواهیم یافت. باتوجه به اینکه در این رویداد حامیان بخش خصوصی تمایل زیادی نشان دادند و با کمک آنها این مسابقات برگزار شد و اکثریت احساس رضایت داشتند، برای دوره بعدی مشارکت بخش خصوصی بیشتر خواهد شد و ما تمایل داریم این مسابقات را بین‌الملی کرده و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای سال آینده در این مسابقات جذب کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی