مهدی طارمی، در لیست سه باشگاه سعودی‌

عربستان در حال جمع‌آوری ستاره‌های فوتبال است. سعودی‌ها پروژه بزرگ خود در جذب ستارگان فوتبال را از زمستان گذشته آغاز کردند و همچنان در تلاش هستند با قرارداد‌های نجومی ستارگان سرشناس دنیا را در لیگ خود به خدمت بگیرند.
به نظر می‌رسد هدف حاکمان سعودی برای جذب بهترین‌های فوتبال جهان، میزبانی جام جهانی 2030 یا 2034 باشد، گرچه اهداف دیگری نیز می‌تواند در این میان مطرح باشد.کریستیانو رونالدو، اولین فوق ستاره‌ای بود که قرارداد سالانه 200 میلیون یورویی را با عربستان بست. بعد از آن کریم بنزما، ستاره فرانسوی و انگولو کانته، هافبک فرانسوی چلسی بود که عربستان آنها را خریداری کرد.
حالا عربستان روی ستاره‌های دیگر دست گذاشته به نظر می‌رسد این استراتژی بلندمدت عربستان است که چهره‌های مطرح فوتبال با این کشور قرارداد ببندد. به همین دلیل هم هست که طی روزها و هفته‌های اخیر صفحه هر سایت ورزشی که باز می‌شود، بعید است خبری مربوط به تلاش سعودی‌ها برای جذب یک ستاره در آن دیده نشود.
حالا خبر می‌رسد که عربستانی‌ها به دنبال جذب هالک هم هستند؛ ستاره برزیلی غول پیکر فصل گذشته اتلتیکو مینیرو که سابقه حضور در فوتبال آسیا را هم دارد و هیچ بعید نیست که پول عربستانی‌ها او را برای بازگشت به آسیا و فوتبال بازی کردن در فضایی جدید ترغیب کند.
یکی دیگر از ستاره‌هایی که عربستان به دنبال جذب اوست مهدی طارمی است؛ بازیکن باشگاه پورتو که مدتی است تیتر اخبار را به خود اختصاص داده است.سران باشگاه پورتو تصمیم گرفتند مهدی طارمی، ستاره ایرانی خود را قبل از اتمام قراردادش در فصل آینده در صورت رسیدن پیشنهادی خوب بفروشند.طارمی در سه فصل گذشته برای پورتو بازی کرد. اوج درخشش این بازیکن ایرانی به فصل گذشته برمی‌گردد وقتی با به ثمر رساندن 22 گل جایزه آقای گلی لیگ را به دست آورد. طارمی با این درخشش مشتریان زیادی پیدا کرده و طبق گزارش رسانه‌های اروپا مورد توجه منچستر یونایتد و میلان قرار دارد. اما سعودی‌ها نیز جزو خریداران طارمی هستند به‌طوری‌که اکرم کومور خبرنگار مطرح ترکیه‌ای متخصص در نقل و انتقالات فوتبال اعلام کرد سه باشگاه عربستانی به دنبال جذب مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو هستند. طبق اعلام این خبرنگار ترکیه‌ای سه باشگاه الهلال، النصر و الاهلی در تلاش هستند مهدی طارمی را به خدمت بگیرند.
 اکرم کونور خبرنگار مطرح ترکیه در زمینه نقل و انتقالات فوتبال، از توافق شخصی کولیبالی با باشگاه بزرگ عربستان خبر داد. قرارداد کولیبالی با سعودی‌ها 3 ساله و دستمزد سالیانه 50 میلیون یورویی خواهد بود. الهلال در چند ماه گذشته به دنبال شکار مسی بود ولی در جذب ابرستاره آرژانتینی موفق نشد و در نهایت مسی راهی امریکا شد و به اینتر میامی پیوست.
جستجو
آرشیو تاریخی