شطرنجی‌ها به دنبال رؤیای کیش و مات !

فائزه زمانی/ امشب تکلیف کاپ قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا مشخص خواهد شد؛ جام یا با کروات‌ها به کرواسی می‌رود و یا با ماتادورها به اسپانیا.
کرواسی با 4 برد، 1 باخت و 1 تساوی به نیمه نهایی این دوره رسید، در این مرحله هم در یک ماراتن جذاب و نفسگیر هلند را 4-2 در خانه غافلگیر کرد.
 شاگردان دلافوئنته هم با 3 برد، 2 تساوی و 1 باخت راهی نیمه نهایی شدند تا نیمه نهایی فصل قبل لیگ ملت‌ها مجدداً تکرار شود، لاجوردی‌پوشان این بار هم مقابل لاروخا حرفی برای گفتن نداشتند تا در یک سناریوی تکراری باز هم اسپانیا راهی فینال شود.
 اسپانیا که در جام جهانی 2022 قطر، با سورپرایز مراکش در یک هشتم نهایی راهی خانه شد، حالا در اولین محک جدی دلافوئنته سرمربی جدیدش در پی این است تا تلخی جام جهانی را با شیرینی این جام از خاطر ببرد.
 کرواسی هم با یک نمایش حماسی مقابل هلند، میخ خود را بدجوری کوبید تا شاید امشب همه منتظر قهرمانی کروات‌ها باشند، آنها احتمالاً مصداق بارز نرسیدن در عین شایستگی هستند؛ در جام جهانی 2018 روسیه تا لب مرز قهرمانی رفتند اما فرانسه مانع شد. در جام جهانی 2022 قطر هم به نیت قهرمانی آمده بودند اما دست سرنوشت که علاقه‌ای به قهرمانی آنها نداشت، مسی و آرژانتین را سر راهشان قرار داد تا باز هم حسرت بالا بردن جام قهرمانی به دل لوکا مودریچ کاپیتان درخشانشان بماند و به سومی اکتفا کنند.
 آنها حالا به خاطر مودریچ 27 ساله هم که شده، برای تصاحب جام به زمین خواهند آمد، تا برای یک بار هم که شده جواب رؤیایشان را با حسرت نگیرند.
با اعلام یوفا فیلیکس زوایر آلمانی قضاوت این دیدار حساس را برعهده خواهد داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی