دفــتـــر‌کار‌متــحرک فقــط بــــــرای پیـــــاده‌روی

آرزوکیهان
روزنامه‌نگار

همه ما روزانه برای رفتن به محل کارمان باید از خانه خارج شویم و مسیر خانه تا محل کار را طی کنیم. پیاده‌روی در طول مسیر هم برای سلامتی‌مان حائزاهمیت است. خیلی از ما گاه آرزو کرده‌ایم کاش محل کارمان در خانه‌مان بود. اما یک شهروند امریکایی که دفتر کارش در خانه‌اش بوده، برای داشتن مسیرپیاده‌روی بیشتر، دست به سفارشی عجیب زده است. او از طراحان و معماران درخواست کرده تا با استفاده از خطوط ریل راه‌آهن، محل کار شخصی‌اش را از خانه جدا کنند تا بتواند هر روز این مسیر را در جنگل پیاده‌روی کند. هرچند ظاهراً او انگیزه‌ای بهتر از کار برای پیاده روی نداشته و در نهایت از همین موضوع استفاده کرده است تا کاری برای سلامتی‌اش انجام دهد.
چیدمان تخیلی کارتونی طراحان امریکایی برای دفتر کار متحرک وی، اهمیت تحرک و پیاده روی روزانه را به تصویرکشیده که می‌تواند در خانه‌های آینده به وضوح نمایان شود.
این دفتر کار متحرک در مسیر بین خانه و جنگلی در سیاتل امریکا طراحی شده و روی خط ریل راه‌آهن متروک به طول 110 فوت – 33.5 متر – در رفت و آمد است و صاحب آن از طریق یک کنترل پنل و با بکار‌گیری خطوط لکوموتیوی قدیمی از این طراحی شگفت‌انگیز دفتر کار بهره می‌برد.
به گفته این صاحبخانه، در پایان روز، دفتر کارش با استفاده از ریل از دل جنگل خارج و به بدنه خانه و محل زندگی او می‌چسبد و هر روز صبح دوباره با زدن یک کلید، از خانه جدا شده و با حرکت روی ریل از خانه دور می‌شود تا صاحبخانه مجبور شود برای رسیدن به آن، مسیری را در طول جنگل پیاده روی کند.
مهندسان این سازه عجیب و غریب بر این باورند که این‌گونه از طراحی شامل خانه‌های آینده خواهد شد که قابلیت تغییر کاربری بخش‌هایی از خانه و هدفمند بودنشان را به تصویر می‌کشد.
مهندسان سازه می‌گویند ایده دفتر کار متحرک بنا به درخواست مشتری و با الهام از ریل‌های راه‌آهن طراحی شده تا چند منظوره عمل کند.
به گفته طراحان، این سازه و دفتر متحرک در درون منطقه آرام جنگلی، بازسازی خلاقانه‌ای است که صاحبش را به هدفش رسانده تا علاوه بر دیدن مناظر زیبای جنگلی، پیاده روی هر روزه داشته باشد.
صاحب این محل کار متحرک و عجیب می‌گوید: «هر روز برای رفتن به محل کار تجربه‌ای شگفت‌انگیز دارم. می‌توانم پس از جابه‌جایی محل کار به نقطه‌ای دورتر از خانه، با پیاده روی سلامت جسمانی و روحی‌ام را تضمین کنم. گویی به معنای واقعی کلمه در میان ابرها زندگی می‌کنم.» این زندگی رؤیایی که آرزوی افراد زیادی است، سبکی سالم و امروزی و مدرن را شامل می‌شود که تنها با جرقه یک ایده شکل گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی