ایران، جمعه با قرقیزستان دیدار می‌کند

یک دیدار آسان دیگر برای تیم ملی

کاش به جای ستاره ها به جوانان فرصت بازی می دادند

مرضیه همایونی/ تیم ملی فوتبال ایران چند روزی است راهی قرقیزستان شده تا در تورنمنت کافا یا همان آسیای مرکزی شرکت کند؛ مسابقاتی که کارشناسان معتقدند برای تیم ملی کشور از لحاظ فنی، دستاوردی خاص ندارد.
تورنمنت کافا برای برخی تیم‌ها اهمیت بیشتری دارد، چون در این مسابقات با توجه به حضور تیم‌های قوی مثل ایران، خود را محک می‌زنند. اما موضوعی که درباره حضور تیم ملی کشورمان در کافا مطرح می‌شود این است که این تورنمنت با توجه به حضور تیم‌هایی که در دنیای فوتبال نام و نشانی ندارند، چه فایده‌ای دارد. دقیق‌تر، این سؤال مطرح است که چرا در مقابل تیم افغانستان که از جوانان خود بهره برد، ستاره‌ها صف کشیدند و فرصت به جوانان داده نشد تا دست کم تجربه‌ای برای آنان به دست آید.
ایران نخستین بازی‌اش را در برابر افغانستان استارت زد و مهدی طارمی با سه گل، سردار آزمون، رضا اسدی و علیرضا جهانبخش، هرکدام یک گل به این تیم زدند تا ایران با نتیجه 1-6 به پیروزی برسد و زمین را با خوشحالی ترک کند.
شاگردان امیر قلعه نویی، حالا و در دومین مصاف خود در کافا باید از ساعت 18:30 جمعه با قرقیزستان دیدار کنند. مسابقه‌ای که بی‌شک برای تیم ملی بازی آسانی خواهد بود.

دیدار در فینال
در این شرایط با احتمال بسیار قوی، ایران در گروه B صعود خواهد کرد و به فینال خواهد رفت. او در مقابل برنده گروه A که تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عمان در آن حضور دارند، قرار خواهد گرفت. احتمالاً تیم ملی ازبکستان یا عمان، صدرنشین این گروه و حریف احتمالی ایران خواهد بود.
تیم ملی قرقیزستان 20 خرداد و در اولین مسابقه از رقابت‌های کافا 2023 مقابل تیم ملی افغانستان در وقت اضافی یک گل را از آن خود کرد و نتیجه را یک بر صفر تمام کرد. نکته‌ای که در خصوص قرقیزستان وجود دارد این است که تورنمنت کافا برای این تیم حائز اهمیت است؛ چرا که قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا با عربستان، عمان و تایلند هم گروه است و عمان و ایران، به عنوان دو تیم مطرح در کافا حضور دارند که قرقیزستان می‌تواند خود را برابر آنها محک بزند.در این میان اما مسأله‌ای که مطرح هست، انتخاب اعضای تیم ملی است که راهی رقابت‌های کافا شده‌اند. بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران فوتبال بر این باور هستند که امیر قلعه نویی باید جوان‌گرایی می‌کرد و بازیکن‌های جوان خود را برای تورنمنت کافا می‌برد. در صورتی که سر مربی تیم ملی فوتبال ایران، ترجیح داد از ستاره‌های خود در این بازی استفاده کرد و فرصت را از جوان‌ها گرفت. در صورتی که افغانستان و قرقیزستان  از بازیکنان جوان بهره بردند.
لژیونرهای قرقیزستان
درباره قرقیزستان، باید به این نکته اشاره کرد که در لیست این تیم، 13 بازیکن لژیونر حضور دارند که در کشورهای قزاقستان، روسیه، هند، مالزی، ازبکستان، لوکزامبورگ و آلمان بازی می‌کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی