گزینه‌های نهایی سرمربی‌گری استقلال

در این روزها که هواداران استقلال منتظر اعلام نام سرمربی جدید آبی‌ها هستند، سرپرست مدیرعامل این تیم در حال انجام مذاکرات جدی با گزینه‌های مورد نظر است تا در نهایت سرنوشت نیمکت تیم و جانشین ریکاردو ساپینتو مشخص شود. کمیته فنی باشگاه استقلال طی روزهای گذشته گزینه‌های مختلف مدنظرش را اعلام کرده بود و درنهایت نام سه مربی در این لیست پررنگ شد: جواد نکونام و محمد ربیعی، از ایران و لوپز کارو اسپانیایی، مربی خارجی.
اخبار اعلام شده در خبرگزاری‌ها، حکایت از آن دارد که در دو روز اخیر، حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال به صورت مستقیم با جواد نکونام و محمد ربیعی وارد مذاکرات فشرده شده و از آنجایی که احتمال می رود سرمربی جدید استقلال ایرانی باشد، باید دید کدام یک از این دو نفر روی نیمکت آبی‌ها خواهند نشست.
محمد ربیعی که در سال‌های اخیر هدایت مس رفسنجان را برعهده داشت و توانست با این تیم به ترتیب هر فصل در رتبه های هشتم، ششم و پنجم قرار بگیرد، در لیگ بیست و دوم تنها چند گام تا کسب سهمیه آسیایی کم آورد و حالا با پایان قراردادش، می‌تواند تیم آینده خود را انتخاب کند.

جمع‌بندی نهایی، توسط باشگاه
جواد نکونام، سرمربی جوان و موفق فولاد که توانست با این تیم عناوین قهرمانی جام حذفی و سوپرجام را کسب کند و آنها را به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برساند، دیگر گزینه ایرانی آبی‌هاست.
پرویز مظلومی، سخنگوی کمیته فنی استقلال نیز در خصوص جلسه کمیته فنی باشگاه استقلال، به فارس گفت: جلسه بیشتر برای آشنایی بود و بحث انتخاب مربی هم انجام شد. تعدادی مربی ایرانی را باشگاه در نظر گرفته و معرفی کرد. باشگاه باید گزینه مدنظرش را به کمیته فنی معرفی کند، کمیته فنی هم اگر گزینه‌ای را مد نظر داشت می‌توانست در جلسه مطرح کند. هم گزینه خارجی و هم گزینه ایرانی از سوی حجت کریمی مطرح شد. کمیته فنی به جمع بندی اولیه رسید. قرار شد پس از جمع بندی نهایی، توسط باشگاه به صورت رسمی اعلام شود.

مربی خارجی
مظلومی گفت: هم مربی ایرانی و هم خارجی را مدنظر داریم. کمیته فنی نظر خودش را هم در مورد مربی ایرانی و هم در مورد مربی خارجی به باشگاه داده است. مربی خارجی باید سطح خیلی خوبی داشته باشد. بعد از آن باید ببینیم ابزار و بازیکنان مدنظرش را می‌توانیم تهیه کنیم و در اختیارش بگذاریم؟ مربی خارجی می‌آید، آیا از فوتبال ما شناخت دارد؟ نباید مثل سال گذشته شود که بازیکن را گرفتند و بعد مربی آوردند.
مظلومی در خصوص حضور لوپز کارو در ایران، عنوان کرد: حجت کریمی برایش بلیت گرفته و قرار است بیاید. هرکسی می‌خواهد بیاید باید صددرصد مطالعه کند که به چه تیمی در آسیا می‌آید. باید به کشور ما بیاید، صحبت کند و امکانات را ببیند.
سال گذشته مربی آوردیم، قرارداد بستیم و پول هم به حسابش ریختیم، گفت زمین ندارید و کلی ایراد و بهانه از باشگاه گرفت. الان می‌گوییم مربی بیاید و ببیند.کمیته فنی حتماً با لوپز جلسه‌ای خواهد داشت. سرپرست باشگاه خیلی اصرار داشت که نظر نهایی طی 24 ساعت مشخص شود. حالا یا گزینه ایرانی که مدنظر کمیته فنی است یا خارجی که قرار است معرفی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی