چگونه جـــــــوراب‌هایی متناسب با لباس و استایل خود انتخاب کنیم؟

راضیه خوئینی/ خیلی از ما کدهای مناسب برای تطابق لباس‌های خود را به خوبی نمی‌دانیم و البته این شامل جوراب‌ هم می‌شود. اینکه اول باید به نقش جوراب توجه کنیم یا به رنگ آن؟ آیا باید جوراب را با شلوار هماهنگ کنیم یا با کفش‌ها و اینکه در پوشیدن جوراب به چه نکاتی توجه کنیم؟ جوراب‌ها رنگ نهایی هستند که به هر لباسی سبک می‌بخشند. اما گاهی اوقات ما نمی‌توانیم آنها را به طور مؤثر هماهنگ کنیم. موقعیتی که ما را در مقابل دوراهی قرار می‌دهد؛ بین نیاز به صرفه‌جویی در وقت صبحگاهی برای حاضر شدن و تمایل به انتخاب یک سبک خاص.

افزودن کدهای رنگی
اگر ترجیح می‌دهید سبک جسورانه‌تری انتخاب کنید که برای شما تعریف و تمجیدهای بیشتری به ارمغان بیاورد یا می‌خواهید ظاهر معمولی خود را تغییر دهید و مثلاً جوراب‌های قهوه‌ای غم‌انگیز را کنار بگذارید، باید کمی نگران تداخل رنگ‌ها باشید. برای اینکه رنگ ظاهر و لباس‌هایتان چند برابر نشود، بهتر است که جورابتان با رنگ یکی از لباس‌های شما هماهنگ باشد. مثلاً با پیراهن، کمربند، کت، دستمال گردن یا حتی دکمه سرآستین. اگر تمایل دارید که رنگ‌های روزمره را تغییر بدهید، ترجیحاً رنگ‌های تیره یا مشخص را انتخاب کنید. مثلاً خاکی، آبی، سورمه‌ای و زرشکی به راحتی با رنگ‌های دیگر یا با مشکی و قهوه‌ای ست می‌شود. شما می‌توانید جوراب خود را با کنتراست رنگی مشخص‌تری هم انتخاب کنید.

 

افزودن رگه‌هایی از رنگ به استایل مردان جسورتر
یک حد وسط نیز وجود دارد؛ انتخاب جوراب‌های دو رنگ که هم با شلوار و هم با کفش‌هایتان مرتبط است. گزینه دیگر انتخاب یک رنگ انتقالی میان کفش و شلوار است؛ البته کمی جسورانه. مثلاً اگر شلوار آبی و کفش قرمز می‌پوشید، جوراب بنفش گزینه میانی برای این دو خواهد بود. برای اطمینان از اینکه هرگز اشتباه نکنید، بهتر است به چرخه رنگ‌ها مراجعه کنید.چند نمونه برای الهام بخشیدن به شما درباره ست‌های پر از رنگ و جسارت:
 کفش مشکی، جوراب قرمز و شلوار خاکستری
 کفش قهوه‌ای روشن، جوراب طوسی متالیک و شلوار سرمه‌ای.
درباره ست‌های کلاسیکی که امکان می‌دهد از جوراب‌های سیاه و قهوه‌ای همیشگی بیرون بیایید:
 کفش قهوه‌ای ماهگونی، جوراب سبز و شلوار جین.
 کفش مشکی، جوراب آبی و شلوار خاکستری.
برای جسارت بیشتر، می‌توانید کفش و شلوار مشکی با جوراب‌های قرمز روشن بپوشید. در واقع با افزودن لمس زیبای یک رنگ اصیل، استایل شما شخصی و پویاتر جلوه می‌کند و از یکنواختی بیرون می‌آید! بنابراین دیگر نیازی نیست خود را به مشکی و قهوه‌ای محدود کنید.

 

ساده‌ترین ترفند برای تطبیق
جوراب‌ها با سرو وضع خود
سریع‌ترین راه، انتخاب یک جفت جوراب متناسب با کفش است. هیچ چیز ساده‌تر از این نمی‌تواند باشد، به خصوص اگر نخواهید صبح‌ها قبل از رفتن به محل کار، خود را درگیر کنید. چون اکثر آقایان کفش مشکی یا قهوه‌ای می‌پوشند، فقط کافی است که چند جفت جوراب همرنگ این کفش‌ها در کمد لباس خود داشته باشید. علاوه بر نوع کفش، همرنگی با شلوار هم در زیبایی ظاهر شما تفاوت ایجاد می‌کند. در کل این انتخاب‌ها جزئی از استایل کلاسیک مردانه به شمار می‌آید، سبکی نسبتاً ابتدایی و ساده. با هماهنگی جوراب با کفش خود، می‌توانید مطمئن باشید که هرگز اشتباه نمی‌کنید و کفش‌های شما به رخ کشیده نمی‌شود. از طرفی تطابق جوراب با شلوار جلوه بهتری به ظاهر شما می‌بخشد؛ زیرا همرنگی پا با شلوار، قد شما را بلندتر نشان می‌دهد.

 

نبایدهای انتخاب جوراب
جوراب جزئی نیست که بتوان از آن غافل شد، اما به این نکات توجه کنید: پوشیدن جوراب سفید با کت و شلوار رسمی را ممنوع کنید. برای مکان‌های رسمی از پوشیدن جوراب‌هایی با رنگ جیغ اجتناب کنید. پوشیدن جوراب قرمز با کت و شلوار مشکی در مراسم یادبود، ایده نادرستی است. در یک نشست رسمی، از پوشیدن جوراب ساق کوتاه خودداری کنید؛ زیرا هنگام نشستن پاهای شما بیرون می‌آیند. برای اینکه قدتان بلندتر به نظر برسد، بهتر است جوراب ساق بلند ساده همرنگ با شلوار خود بپوشید. یکی از فاکتورهای ضروری که باید همیشه مد نظر قرار داد، اندازه جوراب است. جوراب بلند تا زانو با رنگ‌های مشابه کفش و شلوار، انتخابی عالی برای پوشاندن ساق پا و باکلاس ماندن حتی هنگام نشستن به شمار می‌آید.

 

جوراب‌های طرح‌دار بپوشید
 حتی می‌توانید جرأت بیشتری به خرج دهید و رنگ‌های جسورانه‌تری را ترکیب کنید یا جوراب‌های طرح‌دار بپوشید. برای انجام این کار، الگوهای کوچک محتاطانه و رنگ‌های ملایم مانند آبی، سرمه‌ای، زرشکی و خاکستری را انتخاب کنید. جوراب‌های طرح دار یک اکسسوری مد عالی هستند که به شما امکان می‌دهند کلاس خود را حتی در دفتر کار حفظ کنید. با جوراب‌های طرح‌دار، امکانات بی‌پایانی خواهید داشت. به عنوان مثال، می‌توانید رنگ جوراب را با شلوار و الگوهایش را با کفش‌های خود یا جزئیاتی از لباستان ست کنید؛ مثلاً با طرح جیب‌ها، یقه لباس، کمربند یا نقش‌های به کار رفته در پیراهنتان هماهنگ کنید.

 

هماهنگی جوراب با کت و شلوار
برای انتخاب جوراب‌هایی که به راحتی با کت و شلوار پوشیده شوند، جوراب‌های ساده بهترین گزینه‌اند. پس رنگ‌ها را هوشیارانه انتخاب کنید:
 جوراب مشکی یا خاکستری با کت
و شلوار مشکی.
 جوراب سرمه‌ای، قرمز، زرشکی،
طوسی یا قهوه‌ای با کت و
شلوار سرمه‌ای.

 

جستجو
آرشیو تاریخی