صنــــدل‌هــــای‌مردانه ایده آل برای روزهای گرم

راضیه خوئینی
روزنامه‌نگار

با نزدیک شدن به تابستان، صندل‌های باز جایگزین کفش‌های بسته می‌شود؛ چرا که پوشیدن آنها در گرما بسیار خوشایند است. این مدل کفش‌های تخت در اشکال و جنس‌های مختلف و بسیار متنوع به بازار عرضه می‌شود؛ جنس‌هایی مانند چرم، مش و پارچه‌های مشبک. این روزها طراحان پوشاک مردانه بیش از پیش روی این مدل‌ها تمرکز کرده‌اند. حالا این سؤال مطرح می‌شود که چگونه صندل‌های مردانه را به درستی بپوشیم. این کفش‌ها اغلب در عرصه مد نادیده گرفته می‌شوند، با وجود این میزان تقاضا برای آنها هر سال بیشتر می‌شود و این ثابت می‌کند که یک گزینه اصلی برای استایلی سبک و راحت به شمار می‌آیند.

انتخابی‌درخور‌برای‌‌آقایان

صندل‌ مشکی با 8 نوار باریک و یک زیره پلاستیکی با دوام و خطوط مینیمالیستی، محصولی نوستالژیک را ارائه می‌دهد که یادآور دوران کودکی ماست. رویه این صندل‌ها اغلب چرم درجه یک و قابل تنفس است که به راحتی خشک می‌شود و برای پیاده‌روی در انواع سطوح ایده آل به نظر می‌آید. این کفش‌ها برای هر مناسبتی از جمله رفتن به خرید، گشت‌زنی در اطراف منزل و پیاده‌روی در کنار ساحل، استخر، باشگاه ورزشی و حتی باغبانی ایده آل است. گزینه‌ای که در زمین‌های مرطوب و خشک فوق‌العاده خوب عمل می‌کند. فقط هنگام خرید باید دقت کرد که آستر این کفش‌ها از مواد با کیفیت و بی‌ضرر برای پوست تهیه شده باشد طوری که حتی برای حساس‌ترین پاها هم مناسب باشد. جنس زیره این صندل‌ها اغلب آدامسی و غیر لغزنده با مقاومت بالا در برابر لغزش و سایش است. پاشنه این مدل‌ها، اغلب تخت و کفی آنها دارای عرض متوسط است که از شکل پا پیروی می‌کند. تفاوت این مدل‌ها معمولاً در رویه و جنس آنهاست، برخی مدل‌ها با یک نوار پهن و برخی دیگر با دو یا چند نوار باریک ضربدری طراحی شده‌ است. برخی صندل‌ها دارای جلوی گرد و بسته بوده و از کناره‌ها باز هستند تا از انگشتان در برابر ضربه محافظت کنند.

 

کدام لباس‌ها را با صندل‌ست‌کنیم
بزودی خرداد به پایان خواهد رسید و تیرماه داغ‌ از راه می‌رسد. با یک کت کتان آبی ظریف که بیشتر شبیه کت کار است، یک پیراهن سفید «نخی» همراه شلوار نخی سرمه‌ای، سر و وضعی لطیف و غیررسمی به هم بزنید. برای نهایی کردن مجموعه، از جزئیات و اکسسوری‌هایی مانند یک دستبند چرمی به رنگ صندل و کمربند خود بهره ببرید. مثلاً کت و شلوار جیب دار خود را با یک کمربند چرمی قهوه‌ای و جوراب‌های اسپرت راه راه بژ و زرد بپوشید. بهتر است که محتویات کمد لباس خود را با مجموعه لباس‌های راحتی ارتقا دهید! لباس‌هایی که ساخته شده برای کسانی که از روزمرگی‌ها سرپیچی می‌کنند، کسانی که سعی می‌کنند هرگز عقب ننشینند و روحیه با نشاط‌‌ تری داشته باشند. این لباس‌ها در مدل‌هایی باشکوه و از نخ و پنبه تولید می‌شود تا راحتی، دوام و حالتی مردانه را همزمان با هم به ارمغان بیاورد.

 

چرم،‌انتخابی کلاسیک
نکته دوم رنگ مدنظر شماست: مثلاً رنگ مشکی یا قهوه‌ای امکان سازگاری با هر لباسی دارد و دست شما را برای ست کردن لباسهایتان باز می‌گذارد. با این حال، برای داشتن ظاهری جسورتر، می‌توانید سراغ رنگ‌های روشن یا الگوهای خاص بروید.مدل‌های چرمی انتخابی سنتی، قوی و بادوام هستند که برای استفاده روزانه ایده‌آل به نظر می‌رسند. چه چرم مشکی با مدل‌های پیچیده را ترجیح بدهید یا چرم قهوه‌ای معمولی، این جنس همیشه انتخابی هوشمندانه به شمار می‌آید.

 

پارچه‌ای، بسیار راحت
برای تضمین راحتی بیشتر، مدل‌های پارچه‌ای را در نظر بگیرید. این صندل‌ها اغلب بسیار سبک هستند و به پاهای شما در روزهای گرم اجازه تنفس می‌دهند. صندل‌های کنفی، برزنتی و نخی در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی در بازار موجود است.

 

چرا صندل؟
در واقع صندل‌های مردانه فقط برای کنار دریا و ساحل یا تعطیلات نیست؛ آنها جایگزینی سبک و قابل تنفس برای پاها هستند که می‌توانند حالتی آرام و شیک به لباس‌های تابستانی ببخشند. یک بعدازظهر گرم تابستانی را تصور کنید، با شلوار کتان پاچه گشاد، یک پیراهن یا تیشرت خنک و یک جفت صندل چرمی که قدم زدن در خیابان‌های شهرتان را لذت‌بخش خواهد کرد. این ظاهری عالی برای تابستان شهری است که راحتی و سبکی را به ما می‌بخشد.

 

معیارهای انتخاب صندل مردانه
هنگام خرید این محصولات، رعایت معیارهایی دارای اهمیت است. اول اینکه باید سایز مناسب را در نظر بگیرید. همچنین صندل نباید خیلی سفت یا نرم باشد، کفی آن باید راحت باشد و پا به خوبی توسط بندها حمایت شود. صندل‌ها را قبل از خرید حتماً امتحان کنید و مطمئن شوید که پاهای شما محکم روی کفی قرار می‌گیرد و پاشنه‌ها از پشت کفش بیرون نمی‌زنند. دقت کنید بندها نه تنگ و نه خیلی شل باشد. پاهای شما باید احساس حمایت کنند اما فشرده نشوند.

جستجو
آرشیو تاریخی