نگاهی به آخرین بازی فصل 2023-2022

استانبول آرزوهای کدام تیم را برآورده می‌کند؟

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


امشب با برگزاری بازی نهایی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2023 بین اینترمیلان و منچسترستی در شهر استانبول ترکیه  فصل فوتبالی به صورت رسمی به پایان میرسد و بازیکنان منتخب سرمربیان تیمهای ملی برای حضور در فیفادی خردادماه به اردوی تیم‌های ملی می‌روند.

پایان ناکامی‌های پپ
پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در طول هفت فصل حضور در تیم منچسترسیتی با این تیم به غیر از فتح لیگ قهرمانان اروپا به تمام افتخارات ممکن رسیده است. او امیدوار است که در بازی امشب مقابل اینتر به پیروزی برسد و به نوار ناکامی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپا با آبی‌های شهر منچستر پایان بدهد. کاری که البته رسیدن به آن برای پپ گواردیولا با وجود تمام ستاره‌هایی که در این تیم در اختیار دارد، سخت به نظر می‌رسد زیرا تیم اینتر در این فصل فوتبال ایتالیا با سیمونه اینزاگی عملکرد نامطلوبی از خودش به نمایش گذاشته است. آنچه باعث شده اینزاگی تنها یک فرصت برای ادامه کارش روی نیمکت اینتر در فصل آینده رقابت‌های فوتبال اروپا داشته باشد. نکته‌ای که باعث می‌شود اینزاگی و تیم تحت هدایتش با تمام توان به بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری بیایند و شاگردان گواردیولا با وجود اینکه روی کاغذ شانس اصلی برای فتح لیگ قهرمانان این فصل هستند، کار سختی برای پیروزی مقابل اینتر داشته باشند. موضوعی که البته اگر در زمین مسابقه رخ بدهد باعث می‌شود هواداران فوتبال در سراسر جهان که بیش از یک ماه در انتظار برگزاری مسابقه بوده‌اند، رقابت فوق‌العاده جذابی را از دو تیم شاهد باشند.
میزبانی با سه سال تأخیر
کنفدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) امتیاز میزبانی بازی نهایی لیگ قهرمانان در سال 2020 را به ورزشگاه المپیک آتاتورک ترکیه واگذار کرده بود، اتفاقی که به علت شیوع ویروس کرونا در ماه‌های پایانی سال 2019 و برگزاری مراحل حذفی مسابقات در آن سال به میزبانی متمرکز ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون پرتغال رخ نداد و پس از برگزای جلسه هیأت اجرایی یوفا میزبانی فینال لیگ قهرمانان در سال 2023 به این شهر داده شد تا استانبول با وقفه‌ای سه ساله که به علت شیوع کووید 19 در جهان رخ داد میزبان یکی از مهمترین بازی‌های فصل فوتبال شود.
اتفاقی تاریخی برای داور لهستانی
طبق اعلام کمیته داوران یوفا شیمون مارسینیاک لهستانی که در آذرماه فینال جام جهانی 2022 قطر بین آرژانتین و فرانسه را قضاوت کرده بود، به عنوان قاضی اصلی فینال مهمترین تورنمنت فوتبالی قاره سبز انتخاب شد. تا پیش از انتخاب مارسینیاک به عنوان داور بازی فینال تنها هاوارد وب داور انگلیسی‌ای که فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را برعهده داشته است، سابقه دبل قضاوت فینال این دو تورنمنت را داشته است. افتخاری که مارسینیاک با  حضور در بازی امشب به آن می‌رسد.

جستجو
آرشیو تاریخی