دومین گام بلند‌قامتان ایران در لیگ ملت‌های والیبال

امیررضا همایون
خبر‌نگار

پنجمیـــــــــن دوره لیــــــــــــــگ ملت‌های والیبال در بخش مردان از روز سه‌شنبه با برگزاری مسابقه افتتاحیه بین بلغارستان و چین آغاز شد و پس از پشت سر گذاشتن روزهای نخست هفته اول کم کم به روزهای حساس خودش در این هفته نزدیک می‌شود. در ادامه نگاهی به رقابت‌های جذاب آخر هفته لیگ ملت‌های والیبال 2023 می‌اندازیم.
 
دومین شکست
یا اولین پیروزی؟
شروع هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال برای تیم ملی کشورمان بسیار تلخ بود. زیرا این مسابقات برای شاگردان بهروز عطایی با شکست سنگین و سه بر صفر مقابل ژاپن آغاز شد. شکستی که البته می‌تواند دلایل مختلفی از جمله هماهنگ نشدن بدن بازیکنان با زمان جدید دارد. شاگردان عطایی از ساعت 12:30 دقیقه ظهر امروز پنجشنبه 18 خرداد 1402 در دومین بازی خودشان به مصاف لهستان می‌روند. مسابقه‌ای که بدون شک باتوجه به قدرت این تیم یک جدال بسیار سخت برای تیم کشورمان در دومین گام را تدارک دیده است اما ورزش غیر قابل پیش‌بینی‌ترین پدیده جهان است. جایی که امکان رخ دادن هر اتفاقی در آن وجود دارد به همین خاطر باید منتظر باشیم و ببینیم آیا تیم ملی در بازی مقابل لهستان به اولین پیروزی خودش در لیگ ملت‌های 2023 می‌رسد یا اینکه تیره‌روزی‌ها برای شاگردان عطایی ادامه خواهد داشت و آنها در دومین گام خودشان در این مسابقات دومین شکست متوالی‌شان را مقابل عقاب‌های سرخ و سفید اروپا متحمل می‌شوند.
 
ال‌کلاسیکو امریکای جنوبی این بار در والیبال
در سالیان اخیر همواره عادت داشتیم جدال سنتی آرژانتین و برزیل را در دنیای فوتبال تماشا کنیم. جدالی که ورزش‌دوستان براساس قرعه‌کشی فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) این بار در والیبال شاهد برگزاری آن هستند.
البته باید گفت مسابقه بامداد جمعه برای برزیل و رنان دال زوتو یک رقابت انتقامی به حساب می‌آید زیرا آخرین جدال حساس دو تیم مطرح والیبال امریکای جنوبی به بازی رده‌بندی رقابت‌های والیبال المپیک 2020 توکیو باز می‌گردد.
جایی که پسران مارسلو مندز با انجام یک رقابت فوق‌العاده و حساب شده مچ شاگردان دال زوتو را خواباندند و موفق شدند والیبال کشورشان را پس از سال‌ها در بازی‌های المپیک تابستانی به مدال برسانند.
حالا و پس از گذشت کمی بیش از دو سال از آن روزها این دو تیم بار دیگر و این بار در اوتاوا کانادا به یکدیگر رسیده‌اند. آنچه باعث شده است یک رقابت حیثیتی برای برزیل در اولین گام‌هایش در پنجمین دوره لیگ ملت‌های والیبال رخ بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی