وزیر نیرو:

خاموشی در بخش خانگی خط‌ قرمز وزارت نیرو است

وزیر نیرو با تأکید بر اینکه خاموشی در بخش خانگی، خط ‌قرمز وزارت نیرو است، گفت: عموماً خاموشی آن چیزی است که بر اساس برنامه برای کاهش مصرف اعمال می‌شود؛ درحالی‌که گاه خاموشی به دلیل مشکلات فنی شبکه و حوادث از جمله برخورد اجسام، خطای انسانی، عوامل طبیعی و محیطی رخ می‌دهد.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان افزود: شبکه‌ای در جهان نیست که با نقص فنی مواجه نشود اما میزان آن مهم است. باید در کنار فعال‌ کردن سامانه اطلاع‌رسانی به‌منظور اعلام علل حوادث، این موارد با برنامه‌ریزی به حداقل برسد.
وی درباره ناترازی در تولید و مصرف برق در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم اظهارکرد: این ناترازی حدود ۱۵ هزار مگاوات بود و با مجموعه اقدام‌ها، تابستان سال گذشته را با حداقل مشکل پشت سر گذاشتیم. در سال‌ جاری هم ۱۴۰ اقدام پیش‌بینی شد. البته شرایط موجود حاکی از رشد مصرف قابل‌توجه نسبت به سال گذشته دارد که برخی مربوط به گرمای زودرس هوا بویژه در استان‌های شمالی از جمله گیلان، مازندران و گلستان و نیز استان‌های جنوبی و مرکزی کشور می‌شود. بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، تابستان امسال نسبت به شرایط نرمال، گرمای هوا ۱،۵ تا ۲ درجه افزایش می‌یابد که با این شرایط، مصرف انرژی هم افزایش خواهد یافت.
محرابیان درباره مدیریت مصرف برق در بخش خانگی گفت: دو سیاست تشویقی و تنبیهی در بخش خانگی در دستور کار قرار گرفت که ۷۰ درصد مربوط به ابزار تشویقی می‌شود و پیش‌بینی شده است با مدل‌سازی اقتصادی بتوانیم تا ۱۰درصد در مناطق گرمسیر و ۷ درصد در مناطق غیرگرمسیر شاهد کاهش مصرف انرژی در بخش خانگی باشیم. چنانچه مصرف برق توسط مشترکان خانگی بیش از الگوی تعیین شده باشد، تعرفه برق این دسته از مشترکان به‌صورت پلکانی و بدون یارانه محاسبه می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی