رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت:

مردم از ثمرات تغییر ساعت کار آگاه شوند، در اجرای آن همراهی می‌کنند


رئیس‌جمهور با اشاره به تغییر ساعت کار ادارات، اقناع‌سازی افکار عمومی در خصوص اهداف و ثمرات این تصمیم را امری مهم و مؤثر در همراهی مردم با اجرای آن دانست.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در جلسه هیأت دولت، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در تحلیل «مسأله انقلاب اسلامی و ضرورت‌های امروز کشور»، «ایمان و امید» را دو مؤلفه مهم در قدرت‌آفرینی دانست و گفت: وظیفه ارکان حاکمیت از جمله دولت این است که با تصمیمات و اقدامات به‌موقع و سنجیده در اداره امور بویژه در زمینه گشودن گره زندگی مردم، به جامعه امید دهند.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به گزارش وزیر امور خارجه درباره آخرین وضعیت اجرای توافقنامه‌های جمهوری اسلامی با دیگر کشورها، لزوم فعال‌تر شدن کمیسیون‌های مشترک برای پیگیری و به ثمر رسیدن این توافقات را مورد تأکید قرار داد.
رئیس‌جمهور جایگاه محیط‌زیست در قانون را با اهمیت توصیف و بر ضرورت اتخاذ تصمیمات لازم برای سازگاری ملاحظات محیط‌ زیستی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی از وزیر ورزش خواست ضمن قدردانی از ورزشکاران مدال‌آور، زمینه و امکانات لازم برای تداوم هر چه ‌بیشتر افتخارآفرینی‌های آنها در میادین ورزشی را فراهم کند.
 ارائه گزارش از لایحه دو فوریتی «اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران» و تأکید رئیس‌جمهور بر کار جهادی در راستای توسعه جهشی منطقه مکران از دیگر موارد مطرح شده در جلسه هیأت دولت بود.
 تأکید رئیس‌جمهور بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن
رئیس‌جمهور در جلسه ویژه «بررسی راهکارهای تأمین مالی پروژه‌های ساخت مسکن» که روز گذشته به ریاست وی با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد، وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن بویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به بانک‌ها یادآور شد که به تکالیف قانونی و تعهدات خود در اختصاص سهم مسکن از تسهیلات بانکی عمل کنند.«واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط»، «حمایت از احداث مسکن در بافت‌های فرسوده و خودمالکی»، «تسریع در تأمین اراضی مورد نیاز با الحاق اراضی به محدوده شهرها جهت احداث مسکن» و «تأمین مالی مورد نیاز» از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی