وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد

هدفگذاری استفاده از رمزارز در تجارت خارجی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور(بورس، بانک و بیمه) گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم، بر استفاده از ظرفیت‌ رمزارزها به شکل قانونی برای کمک به شرایط تجاری کشور اصرار داشتیم.
به گزارش ایرنا، احسان خاندوزی افزود: متنی هم با همکاری سایر اعضا به طور مشخص بانک مرکزی و وزارت نیرو در حوزه تولید رمزارزها و دستگاه‌های مبادله رمزارزها تهیه کردیم که در دست تصویب اعضای هیأت دولت قرار دارد. وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه هم تعیین تکلیف رمزارزهاست، گفت: امیدواریم با تصویب آن، گامی برای استفاده از رمزارزها در تجارت خارجی برداریم.
خاندوزی همچنین اظهارکرد: افتتاح حساب‌های پیشرفت و عدالت استانی به عنوان ابزاری برای تحقق عدالت اقتصادی در سطح استان‌ها، منتظر تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی و تدوین آیین‌نامه اجرایی است.
به گزارش فارس، وی افزود: با توجه به اینکه افتتاح این حساب‌ها از اختیار وزارت اموراقتصادی و دارایی خارج شده و منوط به تدوین آیین‌نامه آن بعد از تصویب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران است، ما منتظر مصاحبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی هستیم تا آیین‌نامه‌های افتتاح این حساب‌ها تدوین و ابلاغ شود.
خاندوزی در پاسخ به پرسشی درباره رمزارز ریالی هم گفت: برای ایجاد توسعه و رشد اقتصادی از ابزارهای مالی جدید ازجمله ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنیم و توسعه آن در دستور کار قرار می‌گیرد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین ضمن تشریح آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان گفت: سال گذشته تخصیص این سهام به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و نهادهای حمایتی مصوب شد اما از آنجا که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت، موضوع به سال جاری موکول شد. امیدواریم آیین‌نامه اجرا شدن قانون بودجه سال جاری در این زمینه به زودی مصوب شود تا پس از آن، میزان سهام عدالت اختصاص یافته به هر خانواده اعلام ‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی