سیاسی

معاون پارلمانی رئیس جمهور :
انتظار داریم مجلس در تشکیل
وزارت بازرگانی با دولت همراهی کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای تشکیل وزارت بازرگانی ساعت‌ها کار کارشناسی انجام شده است، گفت: دولت انتظار دارد مجلس برای تشکیل این وزارتخانه همراهی کند.
به گزارش فارس، سید محمد حسینی افزود: بیش از دو سوم نمایندگان به دو فوریت این موضوع رای دادند و در کمیسیون هم تصویب شد و امیدوارم مسائل جزئی که وجود دارد برطرف شده و تشکیل وزارت بازرگانی به نتیجه برسد.
حسینی با اشاره به کار کارشناسی صورت گرفته در رابطه با تشکیل وزارت بازرگانی گفت: موضوع تشکیل وزارت بازرگانی یک کار کارشناسی شده بوده که حتی مربوط به این دوره دولت هم نیست و حال که این دولت به دنبال نهایی کردن این موضوع است ما توقع همراهی نمایندگان را در تصویب این موضوع داریم.
وی خاطرنشان کرد: این مسائل و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند در حوزه معیشتی و نوسان قیمت‌ها، نیازمند این است که بازار یک متولی داشته باشد و هر کدام از وزارت خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی، وظیفه ای را دنبال می کنند و نیازمند این است که با تشکیل وزارت بازرگانی این حوزه انسجام پیدا کند.
حسینی با اشاره به تعامل دولت و مجلس گفت: ما انتظار داریم مجلس راه را هموار و باز کند تا کارها زودتر به نتیجه برسد، به عنوان مثال دولت در حال حاضر به این نتیجه رسیده ما برای ساماندهی به وضعیت معیشت مردم به وزارت بازرگانی نیاز داریم، خب این نیاز به این دارد که نمایندگان هم با آن همراهی کنند.
 

نمایندگی‌های ایران در ریاض و جده،
امروز بازگشایی می‌شوند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در تکمیل روند اجرای توافقات دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دو کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی، امروز سه شنبه ۱۶ خرداد و فردا چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ به صورت رسمی بازگشایی خواهند شد.
به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده قبل از عزیمت حجاج ایرانی، فعالیت عملی خود را برای تسهیل در انجام امور حجاج بیت‌الله الحرام آغاز کرده و اکنون نمایندگی‌های مذکور با حضور مسئولان وزارت امور خارجه دو کشور، رسماً بازگشایی می‌شوند.


ائتلاف دریایی شمال اقیانوس هند
با ایران و عربستان تشکیل می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه  خبر داد و گفت: این ائتلاف دریایی در شمال اقیانوس هند با حضور کشورهایی نظیر ایران، عربستان، امارات، قطر، بحرین، عراق، پاکستان و هند تشکیل می شود.
به گزارش تسنیم، امیر دریادار «شهرام ایرانی» افزود: تقریباً همه کشور‌های حوزه شمال اقیانوس هند به این باور رسیده‌اند که باید در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گیرند و به‌صورت مشترک با هم‌افزایی قابل توجه امنیت را برقرار کنند.
وی ادامه داد: به‌زودی شاهد آن خواهیم بود که منطقه ما از هر نیروی غیرموجه عاری شده و مردم منطقه با استفاده از سرباز‌های خود در حوزه امنیتی خود مسلط باشند

جستجو
آرشیو تاریخی