بررسی بازی اول ایران در لیگ ملت‌های والیبال 2023

آغاز ایران از سرزمین آفتاب تابان

امیررضا همایون
خبر‌نگار

پنجمین دوره لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان از صبح امروز به میزبانی شهر ناگویای ژاپن آغاز می‌شود، رقابت‌هایی که با بازی بلغارستان و چین به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود و در دومین بازی روز نخست هم تیم ملی کشورمان از ساعت 14:10 دقیقه به مصاف ژاپن میزبان خواهد رفت.
 
نتیجه مطلوب گذشته را تکرار کن
تیم ملی والیبال ایران با بهروز عطایی نمایش فوق‌العاده‌ای در لیگ ملت‌های 2022 ارائه داد و در اولین گام مسابقات سال گذشته موفق شد چین را در برزیل شکست بدهد و یکی از بهترین آغاز‌های والیبال ایران در مجموع دو تورنمنت لیگ جهانی و لیگ ملت‌های والیبال را داشت.
 حالا پس از گذشت یک سال تیم ملی دوباره در اولین بازی خودش مقابل یک تیم آسیایی قرار می‌گیرد. تیمی که البته سطح بالاتری نسبت به چین دارد و در چند سال اخیر تیم ملی والیبال مقابل این تیم کار سختی داشته است.البته باید گفت مردان والیبال ایران پیش از آغاز مسابقات در مصافی تدارکاتی به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه رفتند و با نتیجه 2 بر 2 مساوی به کارشان در این مسابقه تدارکاتی پایان دادند.
عملکرد ملی‌پوشان والیبال ایران در جدال با قهرمان المپیک به گونه‌ای بود که امید‌ها را برای پیروزی مقابل ژاپن افزایش بدهد.
البته که تیم ژاپن در خانه خودش بازی می‌کند و حمایت تماشاگرانش را خواهد داشت؛ آنچه باعث می‌شود کار تیم ملی والیبال سخت‌تر شود.عملکرد ملی‌پوشان والیبال ایران اما در رقابت‌های گذشته به گونه‌ای بوده است که به پیروزی شاگردان عطایی مقابل ژاپن با وجود تمام ستارگانی که سامورایی‌ها در اختیار دارند، امیدوار باشیم.
مصاف انتقامی برای
جبران شکست 2022
بازی مقابل ژاپن برای شاگردان بهروز عطایی یک جدال انتقامی محسوب می‌شود، زیرا تیم کشورمان در دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال بازی خودش مقابل سامورایی‌ها را با نتیجه 3 بر صفر به این تیم واگذار کرد. آنچه باعث سبقت گرفتن شاگردان فلیپ بلان از پسران عطایی در رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال شد.
 حالا اما والیبال ایران برای جبران شکست دوره گذشته و شروع فوق‌العاده در لیگ ملت‌های 2023 به مصاف ژاپن خواهد رفت.
پیروزی در بازی مقابل ژاپن روحیه بسیار مطلوبی را به بازیکنان برای کسب پیروزی در بازی‌های آینده تیم تزریق می‌کند.
اتفاقی که هر چند سخت اما باید امیدوار باشیم رخ بدهد تا تیم با اعتماد به نفس بیشتری در بازی‌های آینده حضور پیدا کند. البته باید گفت غفلت بازیکنان از نشیدا یکی از برترین بازیکنان حال حاضر والیبال جهان می‌تواند به قیمت از دست رفتن پیروزی در نخستین مسابقه برای والیبال ایران به پایان برسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی