سود تسهیلات نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن به ۱۸درصد، پس از تصویب در شورای‌ عالی مسکن خبر داد.
به گزارش ایرنا، حمیدرضا سهرابی با بیان اینکه تا پیش‌ از این نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن ۲۳درصد بوده است، گفت: کاهش نرخ سود تسهیلات، یکی از مواردی بود که در شورای‌ عالی مسکن با حضور رئیس‌جمهور مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: همچنین پس از تصویب سقف وام ۵۵۰میلیونی برای همه شهرهای کشور در شورای پول و اعتبار، این موضوع از سوی بانک مرکزی به بانک‌های عامل ابلاغ شد. سهرابی گفت: همچنین سود و پلکانی شدن پرداخت وام، در حال طی مراحل است که به‌ محض اجرایی‌ شدن، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
وزیر راه و شهرسازی پیش‌ از این گفته بود: با استفاده از روش‌های مختلف که نظام بانکی اجازه دهد، در صدد هستیم نرخ تسهیلات را پایین بیاوریم تا فشار کمتری به متقاضیان وارد شود. مهرداد بذرپاش درباره افزایش وام نوسازی بافت فرسوده هم گفته بود: سعی داریم از منابع موجود، سرمایه صندوق ملی مسکن را افزایش دهیم تا پشتوانه‌ای شود که بتوانیم یارانه سود بافت‌های فرسوده را تأمین کنیم. این کاری است که در حوزه روستایی هم انجام داده‌ایم.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به شناسایی زمین برای ساخت ۲۰۰هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون 5هزار واحد مسکن در حوزه شهری به بهره‌برداری رسیده و تحویل متقاضیان شده و برای ساخت ۱۵۰هزار واحد، پروژه تعریف شده است. وی با بیان اینکه در حوزه شهرهای کوچک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی نهضت ملی است، تصریح کرد: از ۱۵۰ هزار واحد که متقاضی نیز برای آنها وجود دارد، تاکنون ۱۴۰ هزار متقاضی واریز وجه داشته‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی