وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

۴ برابر مسکن مهر، زمین به مسکن ملی اختصاص یافت

امروز از 5 هزار مسکن در بافت فرسوده 17 استان بهره‌برداری می‌شود

 وزیر راه و شهرسازی ارائه زمین به مردم برای ساخت واحدهای یک طبقه را یکی از مدل‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: تاکنون بیش از ۳۱هزار هکتار زمین، به این طرح اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش افزود: در حوزه ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی، نتایج قابل توجهی به دست آمده است. در طرح مسکن مهر، ۸هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن به محدوده شهر الحاق شد ولی در طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون این رقم به بیش از ۳۱هزار هکتار رسیده است که نشان از 4برابر بودن آن نسبت به مسکن مهر دارد.
وی با اشاره به ابلاغ بسته ۱۹گانه در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده، تصریح کرد: اجرای این بسته، زمینه ساز جهش در تولید مسکن می‌شود و علاوه بر افزایش ایمنی واحدهای مسکونی، اشتغالزایی هم به همراه خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی درباره ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده، گفت: بر اساس این مصوبه، هر زمینی که بیش از ۱۰سال از کاربری مسکونی آن گذشته و ساخت و ساز در آن انجام نشده باشد باید تغییر کاربری دهد.یکی دیگر از بخش‌هایی که وزیر راه و شهرسازی بر آن تأکید دارد، توسعه حوزه ریلی است که بذرپاش بزرگ‌ترین اقدام در این زمینه را تکمیل کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور دانست و گفت: در توسعه ناوگان هوایی هم دستاوردهای خوبی داشته ایم.

بهره برداری از 5‌هزار مسکن در بافت فرسوده 17 استان
با توجه به تلاش دولت برای ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری؛ امروز(11 خرداد) بیش از ۵هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده ۱۷استان و ۶۷شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی