بذرپاش در دیدار با رئیس آژانس حمل و نقل و ارتباطات وابسته به کابینه وزرای ترکمنستان:

سند جامع حمل و نقلی بین ایران و ترکمنستان تدوین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مقامات ترکمنستان با تاکید بر فعال‌سازی توافق نامه ترانزیتی عشق آباد و تردد روزانه ۶۰۰ واگن در مرزهای سرخس و اینچه برون، از تدوین سند جامع حمل و نقلی بین ایران و ترکمنستان خبر داد.
به گزارش ایرنا،مهرداد بذرپاش در این دیدار افزود: رویکرد ما در دولت، توسعه روابط با همه همسایگان ازجمله ترکمنستان است.
وی اظهارکرد: روزانه ۶۰۰واگن در مرزهای سرخس و اینچه برون تردد دارند که با توجه به ظرفیت این مرزها باید به دنبال افزایش بیشتر واگن‌ها باشیم. بذرپاش گفت: به معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ماموریت داده می‌شود تا تدوین سند جامع همکاری و حمل و نقلی دو کشور را نهایی کند. سند تدوین شده ظرف دو هفته آینده به منظور اخذ نظرات و پیشنهادات کشور ترکمنستان ارسال خواهد شد تا در کمیسیون مشترک اقتصادی که در ترکمنستان برگزار می‌شود طرح و مورد توافق قرار بگیرد.
وی افزود: مشارکت بیشتر ترکمنستان در تکمیل زنجیره کریدوری شمال- جنوب به ویژه در جنوب کشور و در حاشیه خلیج‌فارس مورد تاکید ماست. هم‌اکنون کشورهای عربی در حاشیه خلیج‌فارس سرمایه‌گذاری کرده‌اند و پیشنهاد می‌شود ترکمنستان هم در این زنجیره کمک کننده باشد. در حوزه حمل‌ونقل دریایی، دو کشور ایران و ترکمنستان مرزهای آبی فراوانی دارند که تسهیل در پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر ترکمن‌باشی، تقویت جستجو و نجات دریایی برای شناورهای تحت پرچم ایران و افزایش سطح خدمات، درخواست جمهوری اسلامی ایران است.
مهرداد بذرپاش صبح روز گذشته از قربان‌قلی بردی محمداف رئیس خلق مصلحتی و رهبر ملی ترکمنستان در مهرآباد استقبال کرد.در این نشست همچنین تقویت همکاری هوایی بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت و بر رفع مشکلات روادید تاکید شد.
جستجو
آرشیو تاریخی