نگاهی به شرایط کاروان ایران در آستانه بازی‌های آسیایی

جنگ برای بلیت هانگژو

امیررضا همایون
خبر‌نگار

116 روز تا آغاز مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی باقی مانده است. این مدت زمان برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی تیم‌هایی که در آن رویداد حاضر هستند، بسیار کوتاه است. نکته جالب اینکه ستاد عالی بازی‌های المپیک، پارالمپیک و آسیایی همچنان با وجود این زمان کم تکلیف تمام تیم‌های اعزامی به مهم‌ترین رویداد چند ورزشی قاره آسیا را مشخص نکرده است. اگرچه در جلسه 26 فروردین سال‌ جاری این ستاد تکلیف گروه اول تیم‌های اعزامی و تا حدودی گروه دوم مشخض شد اما همچنان تکلیف بسیاری از رشته‌ها که تقاضای حضور در این رویداد را داده‌اند، مشخص نیســــت و تــصــــمیــم‌گـــــــــیری درباره آن به جلسه بعدی ستاد موکول شده است که تاریخ برگزاری آن همچنان نامشخص است.
 هندبال و فوتبال لبه تیغ
یکی از ابهاماتی که همچنان درباره جلسه 26 فروردین این ستاد وجود دارد در بحث اعزام‌ها است. به گونه‌ای که تیم ملی فوتبال و هندبال در گروه دوم اعزامی به رقابت‌های هانگژو قرار گرفتند. گروهی که اعزامشان به بازی‌های آسیایی قطعی است اما تعداد نفرات آنها قطعی نیست. نکته‌ای که در این باره جالب توجه است اینکه هندبالی که در طول یک سال گذشته نتایج فوق‌العاده کسب کرده است با فوتبالی که در زمان برگزاری جلسه سرمربی‌اش هم مشخص نبوده است در یک گروه قرار بگیرند و شرایط اعزامشان به بازی‌های آسیایی نامشخص باشد.
 
 هزینه برای هیچ
فدراسیون بسکتبال ایران
چندی پیش با النی کاپوجیانی
سرمربی یونانی تیم المپیاکوس
یونان برای هدایت تیم ملی بسکتبال پنج نفره زنان ایران در رویداد‌های پیش رو به توافق رسید و این مربی برای هدایت تیم ملی به تهران سفر کرد. نکته جالب اینکه بسیاری فکر می‌کردند یکی از تورنمنت‌های بسکتبال زنان ایران در تابستان امسال با کاپوجیانی بازی‌های آسیایی هانگژو است. آنچه همچنان قطعی نیست و اگر هم قطعی نشود تیم ملی در تابستان با کاپوجیانی تنها یک تورنمنت مقدماتی آسیا را تجربه خواهد کرد. حضور در یک تورنمنت تیم را به هیچ عنوان به موفقیت نزدیک نمی‌کند و باید دید در ادامه چه اتفاقی پیرامون حضور بسکتبال پنج نفره زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو خواهد افتاد.
 
کسب تجربه برای المپیک
درحالی که حضور بسیاری از رشته‌های مهم ورزش ایران در هانگژو قطعی نشده است، برخی از فدراسیون‌های تازه تأسیس از جمله بادبانی متقاضی حضور در این رویداد هستند. آنها معتقد هستند رشته‌شان می‌تواند با سهمیه یونیورسالیتی در المپیک شرکت کند و بازی‌های آسیایی را برای کسب تجربه می‌خواهند. یا اینکه حضور تیر و کمان در مسابقات قطعی شده است اما باتوجه به اینکه رقابت‌های هانگژو یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک پاریس است، فدراسیون خواهان حضور تعداد بیشتری از ورزشکارانش در هانگژو است. به هرحال جنگ بین رؤسای فدراسیون‌ها برای بلیت هانگژو ادامه دارد و باید دید در انتها چه اتفاقی رخ خواهد داد.

جستجو
آرشیو تاریخی