وزیر امور اقتصادی و دارایی:

کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران و عمان تشکیل می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از امضای یک توافقنامه برای تشکیل کمیته مشترک سرمایه‌گذاری بین ایران وعمان خبر داد.
به گزارش تسنیم، احسان خاندوزی اظهار داشت: این توافقنامه در سفر هیأت عمانی به ایران، به امضا رسید. بر این اساس، دو کشور طرف‌هایی را معرفی کردند تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری، چه در عمان و چه در ایران به تأیید این کمیته مشترک برسد و به سرعت وارد مرحله اجرا شود.
وی در پاسخ به سؤالی درباره چشم‌انداز روابط اقتصادی دو کشور در آینده گفت: بعد از سفر سال گذشته آیت‌الله دکتر رئیسی به مسقط، حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان افزایش چشمگیری یافت و شواهد حاکی است که در ماه‌های آینده و سال آینده هم شاهد افزایش مجدد روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: طبق توافق ما با همتایان عمانی، علاوه بر تکمیل رابطه تجاری، وارد دوره سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور می‌شویم که پیوند اقتصادی ماندگارتری را در بلندمدت ایجاد می‌کند. با توجه به ظرفیت سرمایه انسانی و تکنولوژی بالای شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی و همچنین تقاضای رو به رشد تولید آن محصولات در حوزه نفت و گاز و سایر محصولات دانش‌بنیان، منافع خوبی برای تولیدکنندگان دارد. این محصولات به‌صورت مشترک بین ایران و عمان تولید می‌شود.
همچنین در جریان سفر سلطان عمان به تهران، موافقتنامه مطالعه و همکاری میدان مشترک هنگام بین ایران و عمان امضا شد.
هدف از این موافقتنامه مطالعه مشترک کل میدان نفتی هنگام و تهیه طرح جامع توسعه (MDP) با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی، تدوین سناریوهای توسعه مجدد این میدان و همکاری متقابل برای بهره‌برداری از این میدان و برداشت صیانتی از آن است.
جستجو
آرشیو تاریخی