وزیر امور اقتصادی و دارایی:

سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تسهیل می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تلاش دولت سیزدهم برای تسهیل در سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور خبر داد.
به گزارش تسنیم، احسان خاندوزی در گردهمایی رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه و رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، از سرمایه‌گذاری خارجی بیش از 6میلیون دلاری در کشور خبر داد.
وی گفت: با وجودی که در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی سختگیرانه عمل شد و 45 طرح را ابطال کردیم، مجموع سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا فروردین 1402، حدود 356طرح به ارزش ۶ میلیارد و ۵۱ میلیون دلار بوده است. خاندوزی افزود: برنامه جامع مقابله با تحریم‌ها را تدوین کرده و در اختیار رئیس‌جمهور قرار دادیم و موافقت شده تا پس از اینکه نظر دستگاه‌های مرتبط با این سند اخذ شود، در جلسه سران سه‌قوه مطرح و مورد تأیید نهایی قرار گیرد.
خاندوزی با بیان اینکه تمرکز ما بر سرمایه‌گذاری خارجی است، اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌های جذب شده به طور مشخص در پروژه ایران و سوریه و ایران و روسیه در بخش انرژی و سایر بخش‌ها تحرک بیشتری داشته است.
وزیر اقتصاد افزود: به موازات تسهیل مجوزهای کسب و کارهای داخلی، در حوزه خارجی هم تلاش داریم فرایند آسان‌تر شود. به این منظور، تهاتر سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی را پیشنهاد دادیم، مدت زمان اقامت را از سه سال به 5 سال برای سرمایه‌گذاران افزایش دادیم و امکان سرمایه‌گذاری در بورس برای اتباع خارجی را ایجاد کردیم. همچنین مذاکراتی با بانک مرکزی صورت گرفته تا نرخ ارز برای سرمایه‌گذاران جذابیت لازم را داشته باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی