2 مرد اعدامی پای چوبه دار رضایت گرفتند

مرضیه همایونی/ مرد جوانی که به خاطر دوئل عشقی و بدهی بر سر قمار دوستش را کشته و مردی که در یک جنایت سیاه، کودکی را قربانی وسوسه‌های شیطانی خود کرده بود، با رضایت اولیای دم به زندگی بر‌گشتند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، 29 تیرماه سال 98 مرد 35 ساله‌ای با ضربات چاقو به قتل رسید. دوست مقتول در تحقیقات گفت: سینا روز حادثه تماس گرفت و از من و یکی از دوستانم خواست با او به پارکی در نزدیکی خانه‌مان برویم. گفت با بهروز یکی از دوستانش قرار دارد و ظاهراً از او پول‌طلب داشت، اما به محض ورود به پارک بهروز و دوستانش به سینا حمله کردند.
یک ماه بعد از قتل، بهروز دستگیر شد و گفت: من و مقتول بر سر قمار با هم اختلاف مالی داشتیم، اما مشکل ما به خاطر زنی به نام شهلا بود. در زیرزمین یک ساختمان تجاری در جنوب تهران که به کازینوی زیرزمینی معروف بود، قمار می‌کردیم. در این مدت 10 میلیون تومان به مقتول بدهکار شدم، اما موضوع اصلی این بود که مقتول به شهلا علاقه‌مند شده بود و چون من هم عاشق شهلا بودم او را کشتم.
وقتی حکم قصاص بهروز صادر شد، پرونده به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و روی میز قاضی امین کرمانی‌نژاد قرار گرفت و با تلاش وی و تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، اولیای دم به حرمت امام رضا(ع) و به شرط پرداخت دیه رضایت خود را اعلام کردند.
دومین پرونده
 مرد جوانی که 12 سال قبل، پسر 6 ساله‌ای را فریب داده و به وی تعرض کرده بود نیز توانست رضایت بگیرد.
وقتی متهم دستگیر شد اعتراف کرد، کودک را به بهانه نشان دادن کبوتر به خانه‌اش که در همسایگی خانه شاکی بوده کشانده و او را قربانی وسوسه‌های خود کرده است.
قضات مرد جوان را به اعدام محکوم کردند و پرونده برای اجرای حکم به شعبه سوم دادیاری اجرای احکام ارجاع شد. چند هفته قبل مرد جوان پای چوبه دار رفت، اما از آنجا که توبه‌نامه خود را نوشته بود حکم به تعویق افتاد.
روز گذشته پسر شاکی که حالا بزرگ شده، همراه خانواده‌اش به دادسرای جنایی رفت و از محکوم به اعدام گذشت کرد و گفت: وقتی متوجه شدم مرد زندانی توبه کرده و پشیمان است، تصمیم گرفتم از او گذشت کنم. با بخشش از سوی شاکی، توبه‌نامه او به کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه ارجاع خواهد شد. با پذیرش این توبه‌نامه، مرد جوان از حکم اعدام رهایی خواهد یافت.

جستجو
آرشیو تاریخی