برنامه‌ریزی برای کاهش تأخیر پروازهای حج

مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با اشاره به تلاش‌ها برای کاهش تأخیر پروازهای حج گفت: اگر تأخیری صورت گیرد، در اثر ناهماهنگی نیست، بلکه به سن ناوگان و مسائل فنی و همچنین شرایط کشور عربستان مربوط می‌شود.
به گزارش ایسنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور افزود: در مجموع از ۳ خرداد، تا روز گذشته (7خرداد)، ۳۹ پرواز انجام شده که ۲ پرواز آن مربوط به خدمه حجاج و ۳۷ پرواز مربوط به زائران گرامی بوده است و ۹۸۱۶ نفر نیز منتقل شده‌اند. وی گفت: عملیات بازگشت حجاج هم از ۱۳ تیر آغاز شده و تا 3 مرداد ادامه می‌یابد.
فرزادی‌پور افزود: همچنین فضایی در ترمینال سلام فراهم شده تا تأخیر برای زائر آزاردهنده نباشد، اگرچه تلاش ما برای به حداقل رساندن تأخیرهاست.
 سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) هم گفت: امسال حدود ۳۳ درصد زائران از شهر فرودگاهی اعزام می‌شوند و اعزام حجاج ۱۰ استان تهران، قم، قزوین، سمنان، گلستان، البرز، کاشان، مرکزی، کرمانشاه و ایلام از این فرودگاه صورت می‌گیرد. وی از زائران تقاضا کرد به توصیه‌های سازمان حج و زیارت مبنی بر کالاها و اقلام ممنوعه توجه کنند و در بازگشت هم از خرید کالاهای حجیم خودداری کنند تا عملیات بازگشت و پذیرش به سهولت انجام شود.
جستجو
آرشیو تاریخی