سرپرست وزارت جهادکشاورزی خبر داد

بازار مرغ در آستانه تولید مازاد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برخی دلالان در حال تحریک بازار هستند تا مرغ از مرغداری‌ها خارج نشود، گفت: بزودی با مازاد تولید مرغ در کشور مواجه خواهیم بود به گونه‌ای که خود را آماده جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آن کرده‌ایم.
به گزارش تسنیم، محمد آقامیری درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در هفته‌های اخیر اظهار داشت: سال گذشته در مقطعی شرکت‌های جوجه‌کشی با توصیه انجمن جوجه یک‌روزه، به مدت 2 هفته جوجه را از دستگاه‌ها خارج کردند و به همین دلیل کمبود شدیدی در تولید جوجه یک‌روزه در کشور داشتیم. با توجه به آنکه در آن مقطع جوجه‌ریزی به نصف کاهش یافت، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه، بازار به دلیل کمبود تولید مرغ دچار التهاب شد. اما شرایط تولید در حال حاضر کاملاً عادی و در حال بازگشت به روند قبلی خود است.
وی افزود: بر اساس توافقی که با مرغداران صورت گرفته است مقرر شد همزمان با تأمین ثابت نرخ نهاده‌های دامی، قیمت مرغ زنده در مرغداری 52 هزار تومان، قیمت عمده مرغ 68 هزار تومان و برای مصرف‌کننده 73 هزار تومان باشد. بر‌اساس این توافق که به درخواست خود مرغداران بود، دولت نهاده‌های دامی مرغداران را با قیمت ثابت و با ارز 28 هزار تومانی تأمین کرد اما مرغداران برای عرضه مرغ به اندازه کافی به قول خود وفا نکردند.
آقامیری گفت: نهاده دامی مورد نیاز مرغداران تأمین شده و 35 کشتی کالاهای اساسی از جمله نهاده دامی هم در بندرگاه برای تخلیه و ترخیص پهلو گرفته است. برای تأمین نهاده‌های دامی محدودیت ارزی وجود دارد اما مشکل ارزی نداریم و امیداریم در آینده هم نهاده مورد نیاز را تأمین کنیم.
جستجو
آرشیو تاریخی