رئیس سازمان اورژانس کشور اعلام کرد

کمبود ۱۵ هزار نیروی متخصص در اورژانس کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور، کمبود نیروی انسانی متخصص را ازمهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی این سازمان عنوان کرد و گفت: در مجموع این سازمان با کسری ۱۵ هزار نیروی متخصص روبه‌رو است.
به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر اظهارداشت: سازمان ۱۱۵، در شرایط اورژانسی با کمبود 5 هزار نیرو برای ارائه خدمات در این شرایط مواجه است که 3 هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از طریق آزمون استخدامی آتی وزارت بهداشت که ماه آینده برگزار می‌شود، جذب خواهند شد اما هنوز با کسری یکهزار و ۵۰۰ نیرو روبه‌رو هستیم.
وی با بیان اینکه در آزمون استخدامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجموع ۲۵ هزار نفر جذب می‌شوند که 3 هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد سهمیه سازمان اورژانس است که با جذب این تعداد نیرو فقط بخشی از کمبود نیروهای اورژانس تأمین می‌شود، تصریح کرد: برای جبران این کمبود نیرو با سازمان امور استخدامی کشور نشست‌هایی برگزار خواهیم کرد تا در زمینه شاخص‌ها منابع انسانی اورژانس به جمع‌بندی برسیم و در استخدام‌های بعدی ظرفیت جذب نیروی بیشتری برای این سازمان فراهم شود.

راه‌اندازی ۲۰۰ پایگاه اورژانس در دولت سیزدهم
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در برنامه ششم توسعه ۱۶۰۰ پایگاه اورژانس در کشور باید راه‌اندازی می‌شد که به‌علت محدودیت‎های اعتباری، این امر محقق نشد که امید است با تخصیص اعتبارات این پایگاه‌ها در کشور ایجاد شوند. میعادفر اظهارداشت: از این تعداد پایگاه در دولت سیزدهم، ۲۰۰ پایگاه اورژانس در کشور راه‌اندازی شده که بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های آنها از سوی خیرین و مابقی هم از اعتبارات داخلی تأمین شده است.

توسعه اورژانس موتوری
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در زمینه توسعه اورژانس هوایی و موتوری اقدامات ارزشمندی انجام شده است، افزود: در برخی از شهرها و نقاط پرتردد که امکان خدمات‌رسانی با آمبولانس وجود نداشت یا با مشکل انجام می‌شد، اورژانس‌های موتوری راه‌اندازی شد. میعادفر  گفت: توسعه اورژانس موتوری که باعث افزایش سرعت ارائه خدمات و کاهش هزینه‌ها شده است از برنامه‌های آینده این سازمان است.

فعالیت ۱۰ اورژانس بانوان
وی با اشاره به اینکه ۱۰ اورژانس بانوان در کشور فعال است، گفت: این اورژانس در استان‌های مختلف مانند تهران، مشهد، یزد و دیگر شهرها راه‌اندازی شده است.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به ظرفیت شهرهای کشور در راه‌اندازی اورژانس بانوان اضافه کرد: در ۲ سال گذشته بخشی از جذب رشته فوریت‌های پزشکی به بانوان برای این منظور اختصاص یافته است. برای راه‌اندازی اوژانس بانوان مشکلات فضای فیزیکی وجود دارد، زیرا تیم‌های بانوان سه نفره و متشکل از یک نفر مرد و ۲ نفر زن است بدین ترتیب باید فضاهای فیزیکی ساختمان اورژانس در ۲ قسمت ساخته شود که درصورت تأمین فضای مناسب در شهرهای بزرگ، اورژانس‌های بانوان راه‌اندازی می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی