مشکلات ازدواج‌های پنهانی

از آنجا که همسران اول به طور معمول با ازدواج مجدد شوهر خود کنار نمی‌آیند و برخی مردان نیز بنا به دلایلی تمایل دارند در عین داشتن یک همسر با زن دیگری نیز ازدواج کنند، بنابراین ازدواج دوم خود را که اغلب به شکل عقد موقت است از اطرافیان و بخصوص همسر اول‌شان پنهان کرده و زندگی مخفیانه‌ای را در پیش می‌گیرند.
 با این حال وقتی به هر دلیل راز این زندگی پنهانی فاش می‌شود، مشکلات زیادی دامنگیر شوهر و همسرانش می‌شود که در برخی موارد اسیدپاشی و درگیری‌های فیزیکی از این جمله است.
کارشناسان معتقدند زن و مرد باید در انتخاب همدیگر به عنوان همسر دقت کافی داشته باشند و کسی را انتخاب کنند که در کنارش حس آرامش و بالندگی داشته باشند. دراین صورت خیلی کم پیش می‌آید که مردی تمایل به انتخاب همسر دوم داشته باشد.
 از سوی دیگر امروزه به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی نیز مردان توانایی اداره دو زندگی همزمان را ندارند با این حال می‌بینیم گاهی هنوز هم مردانی هستند که تن به ازدواج دوم می‌دهند که شاید مهم‌ترین دلیلش داشتن فرزند یا پیدا کردن آرامش گمشده در زندگی باشد. هر چند ازدواج مجدد برای مرد در اسلام مجاز اعلام شده اما اگر بدون رضایت همسر اول اقدام به تجدید فراش کنند، گاهی این ازدواج چنان بر مشکلات آنها می‌افزاید که بعد از مدتی یا عطایش را به لقایش می‌بخشد و مجبور به پایان دادن به این ازدواج می‌شوند یا همسر اول‌شان تقاضای جدایی و طلاق می‌کند و بار سنگین پرداخت مهریه روی دوش‌شان می‌افتد.
جستجو
آرشیو تاریخی