حفاظت از کودکان مهمترین اولویت والدین

بی‌تردید یکی از دغدغه‌های مهم والدین شاغل نگهداری و مراقبت از فرزندان‌شان در ساعاتی است که آنها سرکار هستند. گذشته از دوری و تنهایی فرزند موضوع مهم‌تر این است که والدین فرزندان خود را به چه کسی و کجا بسپارند که خیال‌شان از امنیت و سلامت او راحت باشد. متأسفانه همه خانواده‌ها این امکان را ندارند که فرزندشان را نزد پدربزرگ و مادربزرگ یا خانواده درجه یک بگذارند هرچند که در این حالت هم دل‌نگرانی‌ها و دغدغه‌های خاصی پابرجاست اما هر چه باشد خیال والدین راحت‌تر از این است که کودک‌شان را به افرادی غریبه یا مراکز نگهداری کودکان مانند مهدکودک‌ها بسپارند.
تجربه نشان داده است که حتی والدینی که مشکل مالی ندارند و می‌توانند برای فرزندشان پرستار خصوصی بگیرند هم مشکلات دیگری دارند و در نهایت هیچ کسی نمی‌تواند در مراقبت و نگهداری از طفل جای پدر و مادر را بگیرد. با این حال برخی ناگزیرند کودک‌شان را برای چند ساعتی به دیگران بسپارند که در این صورت رعایت نکات ایمنی بسیار حائز اهمیت است.
شما برای سپردن کودک به دیگران باید موارد زیر را در نظر بگیرید. افراد باید قابل اعتماد، سالم از لحاظ جسمی و روانی و اخلاقی باشند و محیطی که قرار است کودک درآنجا بماند از هر نظر امن باشد. به لحاظ تربیتی کودک دچار سردرگمی نشود و شیوه آموزشی و رفتاری مناسبی داشته باشند.
افراد مسن، از انرژی کمتری به نسبت کودکان برخوردار هستند. کودک نیاز به دویدن، شیطنت و بازیگوشی دارد، بنابراین نیاز است تا فرد مراقب، نظارت خوبی بر رفتار کودک و تحمل بازیگوشی و شیطنت او را داشته باشند.
انتخاب شخص نگهدارنده کودک با توجه به شرایط والدین متفاوت است اما در نهایت فراموش نکنید فرزند شما نیازمند محبت است و در وهله نخست به فکر سلامت جسمانی و سپس روح فرزندتان باشید و بدانید هیچ موضوعی در زندگی مهم‌تر از حفاظت از فرزند و تربیت او نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی