چرا مــــــــدیریت زمــــــــــــــــــــــــــان در سفر مـهم اسـت؟

درســـــــــــــــــــــفر ‌لحظــــــــه‌هـــــــــا را دریاب!

آرزوکیهان دو مورد مهمی که قبل از هر سفری، باید روی آنها تمرکز کنیم، چیست؟ زمان و هزینه. بیست و چهار ساعت یک شبانه روز، فرصت برابر همه آدمهاست. اما آیا به همه این فرصت را می‌دهند که در جزیره‌ای دورافتاده به دور از مسئولیت‌هایشان، دمی به فراغت بگذرانند؟ آیا می‌ارزد که کسی، صرفاً برای سرگرمی، بلیت هواپیما بخرد؟ البته که نه! مسافرت یک امتیاز است، پس از هر دقیقه‌اش باید به درستی استفاده کنیم.

از این امتیاز، خوب استفاده‌کنید
مهم نیست چقدر برای سفر آماده‌اید، مهم این است که برای اتفاق‌های پیش‌بینی نشده آماده باشید. واقعاً چقدر آماده‌اید؟ در سفر باید مدیریت زمان را جدی بگیرید.با مدیریت صحیح زمان از جاهای دیدنی بیشتری می‌توانید بازدید کنید.
البته طبیعی است که از همه جاهای دیدنی که قبلاً از کشور مقصدتان در اینترنت دیده‌اید، نتوانید بازدید کنید، اما با تمرکز بیشتر می‌توانید بازدیدهایتان را اولویت‌بندی کنید. در این صورت حداقل می‌دانید، جاهای دیدنی که از قلم افتاده، اولویت کمتری برایتان داشته است.

تنظیم زمان یک برنامه سفری
برای اهدافتان در سفر برنامه داشته باشید. نوشتن برنامه برای مدیریت زمان در سفر، این امکان را می‌دهد که از جاهای دیدنی بیشتری بازدید کنید. زمان محاسبه شده در برنامه برای دیدار از هر مکانی، باید کاملاً واقع بینانه باشد. وقتی قصد بازدید از مکانی را دارید، دقیق برنامه‌ریزی کنید. محاسبه دقیق فاصله مناطقی که قصد دارید ببینید، بسیار مهم است. با در نظر گرفتن فاصله این مناطق از هم، می‌توانید دقیق‌تر برنامه‌ریزی و مشخص کنید که در زمان محدود سفرتان، چه کار کنید و کجا بروید.

مدیریت درست زمان
 با مدیریت مناسب زمان، کارهای بیشتری را در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌دهید. پس، زمان آزاد بیشتری نصیبتان می‌شود. با زمانبندی درست، همیشه زمان بیشتری برای استراحت دارید. در طول سفر به سلامتی‌تان توجه کنید. شش تا هشت ساعت خواب در برنامه سفرتان داشته باشید. اگر فعالیت‌هایتان را در روزهای مختلف انجام دهید، به اندازه کافی وقت استراحت خواهید داشت. با مدیریت زمان در سفر و تقسیم کارها در روزهای مختلف، از خستگی مفرط جلوگیری کنید. در طول سفر، نیازهای بدنتان را فراموش نکنید. هیچ‌کس نمی‌خواهد پس از بازگشت به خانه از شدت خستگی راهی بیمارستان شود! مدیریت زمان اقامت در سفر هم ضروری است. وقتی خوب استراحت کرده باشید، دیگر لازم نیست تمام مسیر بازگشت را خواب باشید، بلکه با زمانبندی مناسب وایجاد زمان استراحت کافی، در مسیر بازگشت با دوستان و همسفران خود گپ خواهید زد.

می توانید پول پس‌انداز کنید
واقعیت این است که سفر، ارزان نیست. هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها پس‌انداز لازم است تا از یک تعطیلات حتی یک هفته‌ای در یک کشور دیگر، بشود لذت برد. پس با توجه به هزینه‌ها، چرا برای بهترین استفاده از سفر، زمان‌بندی مناسب نداشته باشیم؟

محل اقامت و زمان
اینکه کجا اقامت می‌کنید، مهم است. انتخاب اقامتگاه‌هایی دور از مناطق دیدنی و مورد بازدید، می‌تواند زمان بیشتری از شما بگیرد. اولویت‌تان در سفر باید صرفه‌جویی در وقت گرانبهایتان باشد.

غذاهای خیابانی و زمان
تهیه غذای خیابانی، فست فود یا خریدن غذای آماده از سوپرمارکت، باعث صرفه‌جویی و مدیریت زمان سفر می‌شود. استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی کمپینگ مانند ساندویچ، موز، یا خوراکی‌های سفر هم خوب است. در بسیاری از رستوران‌ها، ممکن است تفاوت زیادی در زمان انتظار برای سفارش غذاهای مختلف وجود داشته باشد. بعضی از فست فودها، صفحه نمایشی دارند که نشان می‌دهد چه غذاهایی را آماده ارائه دارند. سفارش غذایی که تهیه و تحویلش زمان زیادی می‌برد، می‌تواند شما و گروه هم سفرتان را معطل کند و بیهوده زمان بدزدد!
آب دم دستتان باشد
همیشه یک بطری آب یا آبمیوه همراه خود داشته باشید تا زمان زیادی برای جست‌و‌جو و تهیه آن هدر ندهید. اگر یک بطری خالی همراهتان باشد، می‌توانید هر کجا شیر آب دیدید، پرش کنید.
 
خرید و زمانبندی
هتل‌های سطح بالا، معمولاً فروشگاه یا سوپرمارکت بزرگ دارند. اگر نه، باید یک سوپرمارکت یا سایر فروشگاه‌های لوازم جانبی را در نزدیکی هتل اقامتتان برای خرید جست‌و‌جو کنید.
خرید نه تنها زمان می‌برد بلکه چمدان را هم سنگین‌تر می‌کند! اگر می‌خواهید سوغاتی بخرید، تا پایان سفر صبر کنید. در روزهای پایانی سفر بهتر دستتان می‌آید چقدر پول برایتان مانده و بهترین جاها برای خرید سوغاتی کجاست و حتی می‌دانید چقدر زمان دارید. چانه زدن، یا گشتن در فروشگاه‌های مختلف برای پیدا کردن ارزان‌ترین جا برای خرید سوغاتی، خیلی ارزشش را ندارد. وقتتان درسفر بسیار ارزشمندتر است.

توسعه مهارت با زمانبندی
با تمرکز بر مدیریت زمان در طول سفر، کارایی بیشتری خواهید داشت و استرس‌تان از بین می‌رود. در این صورت، نه تنها می‌توانید احساس رضایت، آرامش و کنترل بیشتری داشته باشید، بلکه سایر مهارت‌ها و ویژگی‌هایتان را مانند برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و وقت‌شناسی بهبود می‌بخشید.

جستجو
آرشیو تاریخی