نگاهی به فینال کنفرانس غرب NBA

لبران یک قدم مانده تا بازنشستگی

امیررضا همایون
خبر‌نگار

 


فینال کنفرانس غرب بسکتبال NBA در این فصل بین لس‌آنجلس لیکرز و دنور ناگتس برگزار شد، رقابتی که پیش از آغاز آن پیش‌بینی می‌شد سخت و جذاب باشد. همچنین برای مشخص شدن تکلیف تیم صعودکننده به بازی نهایی مسابقات کار به  بازی ششم و هفتم برسد. اتفاقی که برخلاف انتظار رخ نداد و دنور با کمک ستارگانی همچون نیکولا یورکیچ و جمال ماری موفق شد لس‌آنجلس لیکرز که با خلق شگفتی به این مرحله صعود کرده بود را شکست بدهد و به فینال صعود کند. نکته جالب اینکه تمام فشار مراحل قبل روی دوش لبران جیمز بود. به عبارت دیگر می‌توان گفت جیمز یک‌تنه لیکرز را به این مرحله آورد اما در مسابقه مهمی که نباید از نفس افتاد. عملکرد لبران در فینال این فصل کنفرانس غرب به اندازه‌ای فاجعه‌‌ای‌بار بود که او حتی موفق نشد اسلم‌دانک کاری که در آن شگرد دارد را وارد سبد دنور کند. عملکرد فاجعه‌بار ستاره لیکرز باعث شد انتقادات زیادی از این حیث به او شود. انتقاداتی که البته همه آنها به حق بوده‌اند و البته اگر بخواهیم از انصاف دور نشویم باید بگوییم لیکرز در مجموع مسابقات امسال عملکرد فاجعه باری از خودش به نمایش گذاشت و شاید اگر جیمز را در ترکیب خودش نداشت موفق نمی‌شد از مسابقات فصل عادی به مرحله اول پلی‌آف صعود کند چه برسد به اینکه بخواهد تا بازی نهایی کنفرانس غرب پیش برود.

هشدار جدی به لبران
رسانه‌ها پس از حذف لیکرز مقابل دنور و عدم صعود به بازی نهایی مسابقات خبر دادند لبران جیمز در حال فکر کردن به بازنشستگی است. اتفاقی که البته باید گفت با توجه به سن سال او و همچنین مصدومیت‌هایی که امکان دارد او در این سن با آن دست به گریبان باشد دور از انتظار نبوده است. البته برخی رسانه‌ها هم احتمال جدایی او از لیکرز را اعلام کرده‌اند. به هرحال باید منتظر ماند و دید لبران جیمز اسطوره بسکتبال جهان در روزهای پیش رو چه تصمیمی برای ادامه حضورش در دنیای بسکتبال می‌گیرد. لبران در نشست خبری پس از بازی آخر مرحله فینال کنفرانس غرب مقابل دنور گفت: «به خیلی چیزها باید فکر کنم. مسأله شخصی است. درباره ادامه مسیرم و بسکتبال به خیلی چیزها باید فکر کنم.»
صحبت‌های لبران ثابت می‌کند خداحافظی او از میادین و بازنشستگی همیشگی‌اش تنها گمانه‌زنی رسانه‌ها نیست و شاید او به علت نحوه فاجعه بار بازی کردنش در فینال کنفرانس غرب و همچنین انتقادهایی که به او شد به فکر خداحافظی افتاده است. شاید اگر عملکردش در مسابقات گذشته تا این اندازه ضعیف و دور از انتظار نبود حالا حالاها به فکر خداحافظی و بازنشستگی از رشته‌ای که در آن برای مردم سراسر جهان خاطره‌سازی کرده است، نمی‌افتاد.

جستجو
آرشیو تاریخی