مرگ دیگر پایان راه روی زمین نیست

پس‌از‌مرگ می‌توانید دیجیتالی شوید!

مرگ دیگر پایان راه نیست چون پس از مرگ هم در کامپیوترهای‌مان دیجیتالی باقی خواهیم ماند! دانشمندان اعلام کردند که با استفاده از فناوری‌های تازه قادرند انسان‌ها را دیجیتالی کرده و با استفاده از صدا و تصویر فردی مدل‌های ویدیویی از فرد ارائه دهند که حتی پس از مرگش هم اعضای خانواده‌اش بتوانند او را ببینند.

آرزو کیهان
روزنامه‌نگار

یکی از این افراد، که چندین استارتاپ هوش مصنوعی دره سیلیکون را تأسیس کرده است، گفته: اگر مردم به اندازه کافی صدا و تصویر عزیزان خود را در ویدیوهای متفاوت ضبط کنند به‌زودی با استفاده از فناوری می‌توانند پس از مرگ قالب دیجیتالی عزیزانشان را داشته باشند. او معتقد است می‌توانیم عزیزان خود را به‌عنوان آواتارهایی که در رایانه زندگی می‌کنند بازسازی کنیم یا حتی خودمان را: «ما می‌توانیم داده‌های فردی شما را بگیریم و هوش مصنوعی را روی آن اعمال کنیم و شما را به‌عنوان یک آواتار در زمین یا در دنیای دیجیتالی بازسازی کنیم و مردم می‌توانند بیایند و با شما صحبت کنند. شما با آن شخص ملاقات خواهید کرد. او ممکن است در یکی دو دقیقه اول هنگام صحبت با قالب دیجیتالی شما، نداند که این فرایند در واقع هوش مصنوعی است بلکه تصور کند مستقیم با شما ملاقات می‌کند.
او که سیستم خود را شبیه به ChatGPT ایجاد کرده است، در توئیتر نوشته: «این فناوری تا پایان سال ممکن خواهد شد.»
بسیاری از دانشمندان بر این باورند که پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی، که ChatGPT پیشرو آن است، آماده است تا عصر طلایی جدیدی را برای فناوری آغاز کند.
با این حال، بزرگ‌ترین اذهان جهان درباره این فناوری به دو گروه با عقاید متفاوت تقسیم شده است؛ ایلان ماسک و بیش از 1000 رهبر فناوری خواستار توقف هوش مصنوعی هستند و هشدار می‌دهند که این فناوری می‌تواند بشریت را نابود کند. در طرف دیگر متخصصان دیگری مانند بیل گیتس قرار دارند که معتقدند هوش مصنوعی زندگی ما را بهبود می‌بخشد و به نظر می‌رسد کارشناسان دیگر با این ایده موافقند که هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا همیشه زندگی کنیم!
این فرایند شامل دیجیتالی کردن فیلم‌ها، صداهای ضبط‌ شده، اسناد و عکس‌های شخص است. سپس این داده به سیستم هوش مصنوعی ارائه می‌شود و هر آنچه که لازم است، ذخیره و به‌صورت دیجیتالی باقی می‌ماند. سپس کاربران می‌توانند یک آواتار خاص طراحی کنند که دقیقاً مانند خویشاوندان زنده آنها به نظر می‌رسد و عمل می‌کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی