سیاسی

در حکمی از سوی آیت‌الله رئیسی
علی اکبر احمدیان
دبیر شورای‌عالی امنیت ملی شد
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های 10 ساله امیر دریابان علی شمخانی در مسئولیت دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، علی‌اکبر احمدیان را به این سمت منصوب کرد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، علی اکبر احمدیان دانش‌آموخته مدیریت راهبردی از دانشگاه عالی دفاع ملی است. وی پیش از این، مسئولیت ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت و با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.


مخبر عنوان کرد
تسهیل مراودات تجاری ایران و ویتنام
با پول ملی
معاون اول رئیس جمهور گفت: استفاده از پول ملی و توسعه همکاری‌های بانکی به عنوان عاملی مهم در تقویت مناسبات و مراودات تجاری، می‌تواند زمینه تبادلات گسترده اقتصادی میان دو کشور را فراهم کند. به گزارش ایرنا، محمد مخبر در دیدار با «تو لام» وزیر امنیت عمومی ویتنام گفت: تهران و هانوی می‌توانند با ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین، ضمن جبران کاهش مبادلات تجاری ناشی از شیوع کرونا، جهش مناسبی در مناسبات اقتصادی و حجم مبادلات تجاری خود ایجاد کنند. تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور هم از پیش‌نیازهای مهم برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی است.


ناآرامی‌های پاییز سال گذشته
زیر ذره بین دو کمیته
وزیر کشور اعلام کرد: دو کمیته مجزا در وزارت کشور و ریاست جمهوری، درحال تحقیق درباره اتفاقات و ناآرامی‌های پاییز سال گذشته هستند.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تشکیل کمیته رسیدگی به ناآرامی‌های سال گذشته افزود:‌ وزارت کشور هم کمیته دیگری تشکیل داده که وظیفه آن، بررسی اتفاقات پاییز سال گذشته است و پس از پایان کار این کمیته‌ها، نتایج را اعلام می‌کنیم.


انتخابات مجلس الکترونیکی می‌شود
در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با اصلاح قانون، امکان الکترونیکی شدن فرایند رأی دادن و شمارش آرای اخذ شده را در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کردند.به گزارش ایرنا، به این ترتیب وزارت کشور موظف‌ است در صورت موافقت شورای نگهبان، در اولین انتخابات پس از تصویب این قانون، فرایند رأی دادن و شمارش آرا را در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند. وزارت کشور باید حداکثر یک هفته قبل از روز اخذ رای، همه فرایندها و امکانات الکترونیکی برای برگزاری انتخابات را ثبت و به تأیید شورای نگهبان برساند.


واکنش وزارت امور خارجه به اتهامات بی‌اساس بیانیه سران گروه هفت
سخنگوی وزارت امور خارجه بخش‌هایی از بیانیه نهایی اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما - ژاپن – را که حاوی اتهامات بی‌پایه و ساختگی علیه جمهوری اسلامی ایران است را بشدت محکوم کرد.به گزارش ایرنا، ناصر کنعانی، با رد اتهامات بی‌اساس علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، فراخوان رهبران گروه هفت در دعوت از همه کشورها برای حمایت از اجرای قطعنامه2231 شورای امنیت را بسیار عجیب و نشانه سیاستهای متناقض این کشورها دانست، زیرا آنها خود ناقض اصلی قطعنامه یاد شده و اعمال تحریمهای غیرقانونی حداکثری علیه ملت ایران هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی